شرط بسیجی شدن/ پیروزی و عزت برای مؤمنین است
کد خبر: 4015818
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

شرط بسیجی شدن/ پیروزی و عزت برای مؤمنین است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهید کار ماندگار باشد باید در نظر داشته باشید که آخرت است که ماندگار خواهد بود گفت: کسی که دنیایش از آخرت مهم‌تر است، بسیجی نمی‌شود و به‌کار انقلاب اسلامی نمی‌آید.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، شب گذشته، 2 آذرماه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و در جمع بسیجیان حوزه قدس و حوزه فاطمیون سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) کوی آزادگان شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج گفت: جوانان بسیجی امروز مانند جوانان دهه شصت پای کار برای خدمت به اسلام و نظام ایستاده‌اند و این باعث افتخار است.

وی افزود: روحیه بسیجی از همان ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز مستمر ادامه دارد اما تغییراتی در فضای داخل کشور و فضای بین‌المللی رخ داده است که باید به آن توجه داشته باشیم و به عنوان بسیجی و کسی که می‌خواهد آرمان‌های نظامی اسلامی را محقق کند توجه به این مسائل‌ لازم است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: یکی از ‌موضوعاتی که در وضعیت خودمان در سطح بین‌الملل احساس می‌کنیم این است که نظام جمهوری اسلامی در آغاز کار ‌و اواخر دهه 50 و دهه 60 در مرزهای خود دچار‌ چالش ‌بود. سال ۵۸ و ۵۹ در سرتاسر کشور گروه‌های مسلح رسمی علیه نظام بودند، از ترکمن صحرا تا نزدیک خلیج فارس و در سیستان و کردستان علیه نظام کار می‌کردند و وقتی دیدند نظام قدرتمندانه این گروهک‌ها را جمع می‌کند، جنگ تحمیلی را آغاز ‌کردند و از دهانه خلیج فارس و اروند رود تا سردشت در این پهنه گسترده و حدود ۱۰۰۰ کیلومتری با دشمن در نبرد بودیم و تقریباً تا سال ۶۸ یعنی ۱۰ سال از این ۴۰ سال انقلاب اسلامی درگیر جنگ بوده‌ایم، اما امروز می‌بینیم که تغییری از حیث‌ مسائل استراتژیک در کشور ما رخ داده است.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه امروز همفکران ما جنگ را به مرز اسرائیل کشانده‌اند و برادران ما در یمن نزدیکی و نزدیک ریاض در حال جنگ هستند، افزود: در شرق ‌هم به فرموده مقام معظم رهبری نفوذ راهبردی داریم و در آنجا کسانی هستند که حاضرند برای اسلام و نظام اسلامی جان فدایی کنند. امروز مواضع کشورهایی مانند عربستان و امارات به عنوان کشورهایی که به آمریکایی‌ها در خلیج فارس بال و پر داده‌ا‌ند را مشاهده می‌کنید که تا چه حد بر برابر ما تغییر کرده است و این یعنی قدرت ما جلو رفته است.

هنوز با اهداف انقلاب فاصله داریم

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تفاوت امروز و دهه ۶۰ تفاوت قابل توجهی است، گفت: امروز نسبت به اهدافی که انقلاب اسلامی دارد، نزدیک‌تر شده‌ایم اما هنوز فاصله داریم. بابت پیروزی‌ها و موفقیت‌های خود شکر خدا می‌کنیم اما باید ببینیم چقدر نسبت به اهداف انقلاب فاصله داریم؟ رهبر معظم در بیانیه گام دوم فرموده‌اند که باید در گام دوم جهان را برای ظهور آماده کنیم، دقت عمل هم باید زیاد شود یعنی باید به نسبت دهه ۶۰ اقداماتی که انجام می‌دهیم، حساب شده‌ تر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که کار‌ سنگینی پیش‌رو داریم، گفت: اگر جهان می‌خواهد با دستان بسیجیان آماده ظهور شود، باید این مرز اعتقادی را تا غرب آفریقا ببریم و از این سمت تا استرالیا برویم و این کار زحمات بسیاری دارد. کار باید حساب شده باشد اما جای نا امیدی نیست.

وی یادآور شد: روزی که انقلاب اسلامی شروع شد دانش‌آموز بودیم که در خیابان بودیم، آن روز حکومت نظامی در خود شهرها بود و اجازه خروج از خانه را نداشتیم. عده ما زیاد نبود و کم کم مردم اضافه شدند و از مسجد شروع کردیم. پایگاه اصلی همین جا هست که شما هستید و از مساجد توانستیم شاه را بیرون کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: هیچ‌گاه کم بودن و کم داشتن را نشانه شکست ندانید که در طول تاریخ معمولا اقلیت بر اکثریت پیروز شده‌اند. در جنگ بدر ۳۱۳ نفر مسلمان بر هزار نفر از کافران پیروز شدند پس اگر خدا کمک دهد، پیروز می‌شویم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: پیامبر(ص) وعده داده است که ایرانی‌ها زمینه‌ساز ظهور می‌شوند و این زمینه‌ساز ظهور یعنی با عده کم خود به وسط میدان بیاییم. اینکه برخی از افراد می‌گویند نمی‌شود را قبول نداریم. وقتی اسرائیل تهدیدمان می‌کند رهبر و فرمانده ارتش جواب نمی‌دهند، بلکه حزب‌الله لبنان جواب می‌دهند و آنجا برادرانی داریم که همراه و همفکر ما هستند. این قاعده اول است که ما به عنوان بسیجی معتقدیم که خدای متعال لشکرهای کوچک با ادعای کم را بر لشکرهای بزرگ با ادعای زیاد پیروز کرده است و این را امیدواریم در آینده انقلاب اسلامی همان طور که ۴۰ سال اخیر بوده اتفاق بیافتد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: قاعده‌ای خداوند در این آیه فرموده است که باید آن را یاد بگیریم. از قرآن یاد گرفتیم که عده کم مشکل نیست و پیروز می‌شوند اما شرط دارد. آیه 38 سوره توبه به نوعی آیه بسیج است که می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد شما را چه شده است كه چون به شما گفته مى ‌شود در راه خدا بسيج‏ شويد كندى به خرج مى‏‌دهيد آيا به جاى آخرت به زندگى دنيا دل خوش كرده‌‌ايد متاع زندگى دنيا در برابر آخرت جز اندكى نيست» پیروزی و عزت مال مؤمنین است ولی شرط دارد و اگر شرط را به جا نیاورید پیروزی حاصل نمی‌شود.

دلبستگی‌ها کار را خراب می‌کند

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه گاهی بیماری‌هایی درون جامعه ما هست که باید این بیماری‌ها را شناسایی کنیم تا درمان شود، افزود: از نظر معنوی ممکن است بیماری پیش آید، آن بیماری‌ که ممکن است بسیج را زمین‌گیر کند و پیروزی را به تعویق اندازد، چیست؟ رهبر عزیز ‌ما در ۸۰ سالگی بسیجی است اما چرا برخی از ما آن‌طور که مورد انتظار است عمل نمی‌کنیم؟ علت را در این آیه گفته و بیماری را معرفی کرده است. چرا به زمین چسبیده‌اید؟ فرموده است که «أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ»، یک بیماری بیشتر نیست و علل همه بیماری‌های دیگر که گاهی ممکن است ما را زمین‌گیر کند و جلوی پیشرفت ما را بگیرد این است که می‌فرماید دلبسته دنیا شده‌اید و همین دلبستگی‌ها کار را خراب می‌کند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه فردی که دنیا را به جای آخرت انتخاب می‌کند دیگر نمی‌توان روی آن حساب کرد، گفت: کسی که دنیایش از آخرت مهم‌تر است، بسیجی نمی‌شود و به کار انقلاب اسلامی نمی‌آید. می‌بینیم که برخی به اسم مسلمانی و مقدس مآبی از جیب جمهوری اسلامی می‌خورند اما فقط منافع خود را در نظر دارند. یکی می‌شود شهید سلیمانی که ۳۰ سال پای یک حرف می‌ماند اما برخی‌ها را دیدیم که پای حرف و اعتقاد خود نماندند. برخی به فرزند خود و برخی به کاخ خود دل بستند و خوشحال هستند که دنیا را به دست آورده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز باید یک تمرین برای گذشتن از دنیا و اهمیت دادن به آخرت انجام دهیم، گفت: کسانی که دنیا را انتخاب می‌کنند امید به اینکه بتوانند به مکتب بسیج و مکتب سلیمانی و مکتب انقلاب اسلامی کمک دهند، نداشته باشید. اگر می‌خواهید کار ماندگار باشد باید در نظر داشته باشید که آخرت است که ماندگار خواهد بود. بسیجی بودن به معنای حرکت کردن در این مسیر است. «فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ»، در آخر آیه می‌فرماید متاع دنیا در آخرت هیچی نیست. این روحیه بسیجی را برای خودمان نگه داریم و راهش این است که جوانان مراقب باشند که اگر جوان بسیجی اهل نماز، خمس و توجه به کمک به مردم نباشد ولو اینکه اسمش بسیجی باشد، زمان امتحان کم می‌آورد.

انتهای پیام
captcha