طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر فارس آغاز می‌شود
کد خبر: 4015426
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر فارس آغاز می‌شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از آغاز طرح امداد زمستانه این جمعیت از 20 آذر ماه جاری خبرداد و گفت: 240 نیروی امدادی اعم از امدادگر و کارمند به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌ها و پست‌های بین شهری ثابت، سیار و موقت با طرح همکاری خواهند داشت و روزانه 100 دستگاه خودرو عملیاتی برای این منظور پیش‌بینی شده است.

امداد و نجات زمستانه، هلال احمر فارس به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس امروز، اول آذرماه در تشریح طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت استان گفت: این طرح از 20 آذرماه جاری آغاز شده است و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به همکاری شبانه‌روزی 240 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر فارس در طول مدت زمان اجرای طرح زمستانه اظهار کرد: در طول طرح در مجموع روزانه 100 دستگاه خودرو عملیاتی و همچنین یک فروند بالگرد امدادی پیش‌بینی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: با افزایش 30 درصدی توان امدادی این جمعیت، 26 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و 7 پایگاه امداد و نجات ثابت و 4 پایگاه موقت کوهستان نیز برای اجرای طرح امداد زمستانه فعال است.

خوبیار در خصوص دیگر مراکز و پایگاه‌های امدادی پیش‌بینی شده در طرح امسال یادآور شد: یک پایگاه امداد هوایی، 29 کشیک امداد و نجات در شعب شهرستانی، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی، یک پایگاه واکنش سریع و همچنین یک پایگاه آنست (مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس)، برای طرح امداد زمستانه امسال لحاظ شده است.

وی در ادامه از تجهیز و به‌روزرسانی انبار امدادی مرکز استان، دو انبار منطقه‌ای در لارستان و فیروزآباد و 32 انبار امدادی در سطح شعب استان فارس در راستای طرح امداد زمستانه خبر داد.

یادآور می‌شود، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس امسال در راستای آمادگی در مواجهه با حوادث و ارتقای دانش و مهارت نیروهای عملیاتی، تمرین‌های اسکان و تغذیه اضطراری را در مناطق مختلف استان و با مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha