کتابخانه عمومی شهر رشت به‌زودی افتتاح می‌شود
کد خبر: 4015048
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

کتابخانه عمومی شهر رشت به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی، بیان کرد: کتابخانه عمومی شهر رشت ظرفیت بزرگی در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه است که با افتتاح آن اتفاقات خوبی در حوزه ارتقا شاخص‌های فرهنگی رقم خواهد خورد.

آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور

به گزارش ایکنا از گیلان، هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارتباط مجازی با مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان که امروز  30 آبان‌ماه در سالن توانبخشی بهزیستی استان گیلان به‌صورت حضوری برگزار‌ شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، از تلاش و کوشش تمامی فعالان این عرصه در کشور، به‌ویژه حامیان کتاب گیلان تشکر و قدردانی کرد.

آشتیانی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی، به‌ویژه نهاد کتابخانه‌ها را از ضروریات شرایط حال حاضر برشمرد و تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهر رشت ظرفیتی بزرگ و ارزشمند در راستای اعتلای کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی در حوزه ارتقا شاخص‌های فرهنگی رقم خواهد خورد.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه قصد داریم با راه‌اندازی محافل ادبی با محوریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و با استفاده از گنجینه علم و ادب استادان این حوزه، گامی مؤثر در جهت غنای ادبی جامعه برداریم اضافه کرد: کتابخانه عمومی شهر رشت به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم به کمک آن همه بتوانند از امکانات و تجهیزاتی که در این مجموعه فراهم شده به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

ساخت بیش از 9 باب کتابخانه در گیلان با مشارکت خیران 

محمد حسن عاقل منش مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان

محمد حسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان گیلان نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تبریک فرا رسیدن هفته بسیج عنوان کرد: خوشبختانه با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان خلأهایی که در این حوزه احساس می‌شد برطرف شده و اقدامات خوبی هم در این حوزه صورت گرفته است.

عاقل منش بیان‌کرد: با وجود اینکه زمان زیادی از فعالیت این نهاد نمی‌گذرد، اما در همین زمان کوتاه با کمک واقفان و خیران نیک‌اندیش بیش از 9 باب کتابخانه در سراسر استان گیلان ساخته شد و این رویکرد همچنان در سراسر استان ادامه دار خواهد بود.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی مانند کمبود سرانه مطالعه، فضای کتابخانه‌ای، امکانات و تجهیزات در بخش کتاب و کتابخوانی در گیلان، گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان کتابخانه سیاری را راه‌اندازی کرده و این کتابخانه سیار به تمام محلات محروم سر می‌زند. البته برای ارتقا این کتابخانه سیار به 900 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که نیازمند مشارکت بیشتر خیران کتابخانه‌ساز است.

وی با انتقاد از نبود کتابخانه در مسکن مهر رشت اذعان کرد: زمین مورد نیاز برای ایجاد یک کتابخانه در این شهرک فراهم و مکانیسم مشارکت آن هم کاملاً هماهنگ شده است، اما برای تحقق نهایی کار نیازمند مشارکت خیران، موسسات شخصی و حقیقی هستیم.

عاقل منش در پایان با اشاره به اینکه در شهر رشت فرهنگسرا وجود ندارد، کتابخانه‌ها را در اصل مرکز فرهنگی دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت بسیج برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گیلان استفاده کنیم و از فضاهای موجود برای آینده‌سازان کشور، استان و شهرمان استفاده بهینه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha