ضرورت حل مسائل اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسان حوزه
کد خبر: 4014744
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

ضرورت حل مسائل اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسان حوزه

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نشست بر لزوم حل مسائل اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسان حوزه در سیستم اخلاق پزشکی تأکید کرد و افزود: با پیشرفت پزشکی در دهه‌‌های گذشته در درمان ناباروی و پیدایش روش‌‌های نوین، مشکلات حقوقی و اخلاقی نیز خود را نشان می‌‌دهد.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست هم‌اندیشی «اخلاق در شیوه‌های نوین درمان ناباروری» امروز، 29 آبان با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشی درمانی شیراز در مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست بر لزوم حل مسائل اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسان حوزه در سیستم اخلاق پزشکی تأکید کرد و افزود: با پیشرفت پزشکی در دهه‌‌های گذشته در درمان ناباروی و پیدایش روش‌‌های نوین، مشکلات حقوقی و اخلاقی نیز خود را نشان می‌‌دهد و باید به موازات توسعه علم و فناوری، مشکلات در این زمینه نیز حل شود. 

وی اضافه کرد: موضوع باروری با توجه به اینکه موضوعی حساس است و افق‌‌های جدیدی برای رویکردهای تازه این رشته در بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور شکل گرفته است که باید از سوی مسئولان و اساتید دانشگاه به عنوان یک وظیفه اخلاقی و شرعی مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به امکانات و توانمندی‌های موجود در بخش ناباروری در مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س)، از آمادگی برای برگزاری همایش وبینار رویداد اخلاق پزشکی به میزبانی این مرکز خبر داد.

امام جمعه شیراز همچنین در پایان بر ضرورت مشارکت کمیته اخلاق بالینی و گروه اخلاق پرشکی در راستای پیشبرد اهداف مربوطه تأکید کرد.

اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، بر اجرای برنامه عملیاتی در ثبت اطلاعات رجیستری داده‌های ناباروری تأکید کرد.

فاطمه سادات نجیب‎، رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) نیز با قدردانی از حضور امام جمعه شیراز و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیمارستان، گزارشی از خدمات ارائه شده در بخش  IVF این مرکز را به حاضران ارائه داد.

یادآور می‌شود، در این نشست، چالش‌‌های اخلاقی اهدای گامت و جنین و نَسَب حاصل از روش‌‌های کمک باروری، بررسی و پایش شد.

انتهای پیام
captcha