خاستگاه جهاد فرهنگی در عرصه رسانه است / مطالبات به حق مردم پاسخ داده شوند
کد خبر: 4014495
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

خاستگاه جهاد فرهنگی در عرصه رسانه است / مطالبات به حق مردم پاسخ داده شوند

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است، گفت: اگر به خاستگاه جهاد تبیین نگاه کنیم یعنی به یکی از ابعاد جهاد فرهنگی که خاستگاه آن به رسانه و فضای مجازی معطوف می‌شود، اهمیت منویات رهبر معظم انقلاب را درک خواهیم کرد.

هادی رضایی، رئیس سازمان بسیج رسانه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، هادی رضایی، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس امروز، 28 آبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است، گفت: بارها ایشان تأکید داشته‌اند که این تبیین با نگاه جهادی صورت گیرد.

وی افزود: اگر به خاستگاه جهاد تبیین نگاه کنیم یعنی به یکی از ابعاد جهاد فرهنگی که خاستگاه آن به رسانه و فضای مجازی معطوف می‌شود، اهمیت منویات رهبر معظم انقلاب را درک خواهیم کرد. معظم‌له به صورت مکرر فرمودند آنچه امروز به صورت واقع شاهد آن هستیم جهاد در عرصه رسانه و فضای مجازی است که نباید از چشم مسئولان امر مغفول بماند.

رضایی بیان کرد: جهاد تبیین با نگاهی که مقام معظم رهبری نسبت به رسانه و فضای مجازی و با نگاه فرصت محوری می‌تواند بستری برای ترویج و تبیین اندیشه ناب و باور دینی و انقلابی اسلامی ایران باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه آن انتظاری که مقام معظم رهبری در باب آسیب‌شناسی فرهنگ و رسانه داشتند، در اذهان تمام مردم دنیا به خصوص جوانان این مرز و بوم متاسفانه مغفول مانده است، گفت: مسئولان امر باید یک آسیب‌شناسی در باب فرهنگ و رسانه داشته باشند و نکات ضعف را احصا و بر نقاط قوت تکیه کنند تا بتوانند در برابر این جبهه که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده است یارای مقابله داشته باشند.

وی تأکید کرد: امروز متولیان دستگاه‌های فرهنگی در کشور بسیارند اما چرا آن نتیجه‌ای که باید در باب فرهنگی حصول شود چرا حصول نمی‌شود؟ این را باید آسیب‌شناسی کرد. با یک نگاه اجمالی بر روند فرهنگی و دستگاه‌های موجود شاهد آن هستیم که تعدد این دستگاه‌ها هرچند فرصتی برای این نظام مقدس هستند اما اگر در مدیریت آن انسجام نباشد در این عدم هماهنگی و توازن قطعا لطمه و ضربه و آن نتیجه‌ای که باید در بعد فرهنگی حاصل شود، حاصل نمی‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین در فضای مجازی و رسانه امروز وظیفه تک تک دلسوزان نظام است چرا که این جنگ جنگی واقعی است، افزود: دشمن در جنگ‌های سرزمینی ناتوان و مغلوب همت مردم بزرگ ایران شد اما امروز به علت عدم انسجام مدیریتی در مواجهه با توطئه‌های دشمن در عرصه فضای مجازی بعضا لطماتی را متوجه ساختار فرهنگی و رسانه‌ای می‌بینیم.

وی دومین امری که باید در بحث فرهنگ و رسانه باید بازنگری شود را تدوین برنامه‌ای مدون و راهبردی برای ایجاد انسجام مدیریتی دانست و افزود: امروز یک برنامه راهبردی مدون وجود ندارد که دستگاه‌های متولی ذیل آن انجام وظیفه کنند. این وظیفه صاحب‌نظران و صاحب‌فکران است که در هیئت‌های اندیشه‌ورز برنامه‌ای تدوین و طراحی کنند تا ساختارهای فرهنگی به صورت منسجم با مدیریت واحد بسان یک جبهه در مقابل جبهه رسانه‌ای دشمن عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس تأکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری را در این باب جدی بگیریم و در مقابل منفذ و روزنه نفوذ فرهنگ دشمن از این معبر بگیریم تا دشمن توفیقی حاصل نکند چرا که توفیق دشمن به معنای تضعیف جبهه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن مظلوم واقع شده است و مسئولان امر باور نکرده‌اند که باید جانانه کفن‌پوش در میدان مبارزه و در میدان جنگ جدیدی که دشمن باز کرده است بایستند و مقابله کنند، گفت: امروز آموزش سواد رسانه‌ای یکی از ملزوماتی است که باید تک تک افراد جامعه را در بر بگیرد. مسئولان امر چه چاره‌ای اندیشیده‌اند، چه آموزش‌هایی را برای مردم عزیز شریف ایران دیده‌اند تا در عدم ناآگاهی فرهنگ آن‌ها مورد تهاجم دشمن قرار نگیرد. امروز باید با پشتیبانی لجستیکی از این فرهنگ عظیم و عقبه فرهنگ و رسانه دفاع کرد.

رضایی تأکید کرد: پدران و مادران در کنار آموزش، در کنار تامین مایحتاج مادی و معنوی، یک همت ویژه‌ای برای آموزش و سواد رسانه‌ای فرزندان خود بگمارند  که اگر نگمارند آنجا که فرزندانشان در خانه‌ها آرمیده‌اند در فضای مجازی که امروز به مثال یک دریای متلاطمی است که هر لحظه ممکن است جوانان و فرزندان شما در آن غرق شوند، غرق خواهند شد و ما هم در ناآگاهی شاهد از بین رفتن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و انقلابی خودمان نباشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها حال دل مردم خوش نیست هر چند امیدوار ره را می‌پیمایند اما حال دل مردم خوب نیست، گفت: استحقاق مردم شریف و عزیز و نجیب مردم ایران که در تمام بزنگاه‌ها با جان و مال و آبرو پای حیثیت و کیان انقلاب این نظام و پای کم کاری برخی از مسئولان ایستادند این نیست که پدران و مادران امروز برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود و فرزندانشان شرمنده خانواده خود باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز انتظار مردم این است که با روی کار آمدن این دولت انقلابی کم کاری‌های مسئولان در دولت‌های قبل پیگیری برآورده و مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود، افزود: روند خوبی در دولت انقلابی مشاهده می‌شود اما نیاز است در تغییر و تحولی که مردم آرزوی آن را می کشیدند تسریع ایجاد شود. بلاتکلیفی در وضعیت موجود یعنی فراهم کردن زمینه سوء استفاده برای برخی افراد که دل در گرو منافع شخصی خود دارند نه منافع مردم و منافع انقلاب و جمهوری اسلامی.

رضایی ادامه داد: اندک پس‌اندازی را مردم داشتند که به دعوت برخی مسئولان در دولت قبل در بازار سرمایه به دست دزدان بی‌حیا به یغما رفته است و اکنون انتظار مردم این است که متولیان امر با نگاه علوی در دادگاه علوی محاکمه شوند. کسانی که مردم را با نگاه غیر کارشناسانه دعوت به بازار سرمایه کردند و پس‌انداز اندک آن‎‌ها را به یغما بردند و به باد دادند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس تصریح کرد: مردم شرایط تحریم را تحمل می‌کنند چرا که قرار نیست نان بگیرند و عزت بفروشند اما انتظار این است که در مکتب علوی که طوری با متخلفین برخورد شود تا مردم به پای نظام علوی نگذارند. امروز انتظار مردم از مسئولان امر این است که متخلفین را محاکمه کنند کسانی را که با نان مردم بازی می‌کنند. در این نظام مقدس باید حق مظلوم از ظالم ستانده شود و اگر سیلی توسط ظالم به صورت مظلوم خورد دادستانی و دادخواهی شود.  

انتهای پیام
captcha