مروری بر مهم‌ترین کارکردهای بسیج / 1100 برنامه هفته بسیج در شیراز اجرا می‌شود
کد خبر: 4014156
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

مروری بر مهم‌ترین کارکردهای بسیج / 1100 برنامه هفته بسیج در شیراز اجرا می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بسیج، مروری بر مهم‌ترین کارکردهای بسیج در عرصه‌های مختلف اعم از تأمین امنیت، فرهنگی، محرومیت‌زدایی، کمک به مدافعان سلامت و بیماران کرونا، کمک به نیازمندان و غیره را ارائه داد.

جید علی‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله(عج) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مجید علی‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله(عج) شیراز امروز، 26 آبان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به بخشی از بیانیه رهبری درباره گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه نقشه راهی برای پیمودن راه نظام جمهوری اسلامی در چهل سالگی دوم انقلاب است.

 وی افزود: فعالیت‌های بسیج در تمام عرصه‌های دفاعی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر اساس محورهای بیانیه گام دوم انقلاب به گونه‌ای صورت‌بندی شده است که ضمن انجام فعالیت‌ها، تشکیل دولت اسلامی و جامع‌پردازی و تحقق تمدن نوین اسلامی را تسهیل و تقویت کند.

علی‌پور، مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های بسیج را داشتن بصیرت برشمرد و گفت: اعضای بسیج با شناخت به موقع زمان و مکان و اوضاع سیاسی و فرهنگی، بصیرت را در وجودشان نهادینه کردند و با اخلاص و عمل به هنگام، تا به امروز کارهای ماندگاری را به ثبت رسانده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله(عج) شیراز در ادامه کلیات فعالیت‌های بسیج در موضوعات مختلف را تشریح کرد و گفت: بسیج در حوزه فرهنگی با ایجاد هسته‌های فرهنگی مردمی به دنبال ایجاد روشنگری و آگاهی‌بخشی بصیرتی و انقلابی آحاد جامعه است و در نهایت در زمینه مسائل فرهنگی به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به عنوان یک ضرورت مهم و اجتناب‌ناپذیر هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت بسیج در حوزه فضای مجازی حول سه موضوع تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: نخست بالا بردن سواد رسانه‌ای است که ضرورت کاملاً جدی و اجتناب ناپذیر دارد که تلاش می‌کنیم بتوانیم این قابلیت را ارتقا دهیم. دوم رصد فضای مجازی و همچنین رفع شبهات است؛ این میدان جولانگاه ایجاد شبهات و حمله به اعتقادات و باورهای مردم است که بسیج در رفع آن می‌کوشد و سوم تهیه و تولید محتوای مفید و انتشار در سطح فضای مجازی است.

علی‌‍پور در ادامه با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه جامعه زنان ضمن انجام کلیه فعالیت‌هایی اعم از جذب و سازماندهی و آموزش و به کارگیری آن‌ها در عرصه‌های مختلف، گفت: با توجه به نقش بانوان مهم‌ترین هدفی که دنبال می‌کنیم تحکیم بنیان خانواده است.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در خصوص مسائل امنیتی و دفاعی گفت: با ایجاد شبکه اطلاعاتی و گردان‌های بسیج و گشت‌های رضویون به دنبال ایجاد اشراف اطلاعاتی و برقراری امنیت پایدار مردمی هستیم که در این راستا از ظرفیت‌های مختلف مردمی استفاده می‌کنیم تا درنهایت پیشگری و اقدام به موقع را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حوزه مسائل علمی، انجام فعالیت علمی و آموزشی و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی در دستور کار بسیج است و همچنین در حوزه بسیج سازندگی مهم‌ترین رویکرد، خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف با ایجاد گروه‌های جهادی است.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز به فعالیت بسیج در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: فعالیت بسیج در حوزه فعالیت اجتماعی، کمک به رشد و تعالی جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی خصوصا با تمرکز بر دو موضوع طلاق و اعتیاد است.

علی‌پور با اشاره به سخن امام در جهت تربیت هشت میلیون نیروی انقلابی گفت: در حوزه مسائل تربیتی، تربیت نیروی طراز انقلاب فعالیت می‌کنیم که با ایجاد حلقه‌های تربیتی صالحین به دنبال این کار هستیم و نیز آخرین حوزه فعالیت بسیج حوزه آموزشی است که اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در موضوعات دفاعی، فرهنگی، علمی و آموزشی است.

وی به تشریح عملکرد سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) طی یکسال گذشته تحت حوزه‌های این ناحیه از سپاه پرداخت و افزود: طی یکسال گذشته با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و یا همچنین تجهیز آن موفق شدیم ۹۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم. علاوه بر این، با تسهیل‌گری در ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی توانستیم در راستای کمک به اشتغال‌زایی حرکت کنیم.

علی‌پور با بیان اینکه سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) با ارائه آموزش‌های مفید در سطح محل‌ها و روستاهای مختلف مردم را به این کار تشویق کرد، افزود: در این حوزه تا به حال ۴۶ صندوق قرض‌الحسنه کاملا مردمی راه‌اندازی شده است که ۲۴۰۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند. تاکنون تقریبا ۶۴۰ فقره وام از طریق این صندوق‌ها گرفته شده است.

وی در خصوص کمک‌های مؤمنانه در بحث کرونا نیز گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است. تمامی این بسته‌های معیشتی با همت مردم یعنی گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومتی و مساجد تهیه شده است؛ همچنین از سال گذشته تاکنون۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد و با محکومیت‌های مالی را موفق شدیم با کمک خیرین و بسیجیان آزاد کنیم.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به مشکل کمبود ذخایر خونی در شرایط کرونا گفت: در این مسئله به صورت ویژه ورود کردیم و تاکنون بیش از شش هزار نفر از بسیجیان موفق به اهدای خون شدند.

علی‌پور تهیه و توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند را از دیگر برنامه‌های این ناحیه از برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 85 سری جهیزیه میان زوج‌های جوان توزیع شده است.

وی با اشاره به طرح ملی شهید سلیمانی در خصوص مبارزه با کرونا افزود: این طرح در سطح کشور طرح موفقی بود که توانست در کاهش چشمگیر بیماری و کمک به کادر درمان انجام شود، در این راستا راه اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون در استان فارس در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) تحت عنوان طرح شهید سلیمانی انجام شد که روزانه بیش از هزار نفر به این مرکز مراجع می کنند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز تصریح کرد: در خصوص ایجاد امنیت پایدار در سطح محلات، گشت‌های رضویون را داریم و همچنین هسته‌های مردمی در روستاها و محلات برای مقابله با اعتیاد ایجاد شده است.

علی‌پور با اشاره به اجرای طرح «ایران مهربان» در خصوص کمک به مجموعه کمیته امداد گفت: تاکنون۲۹۰۰ نفر از کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد به صورت یکسال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی اقدامات سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) را در حوزه محرومیت‌زدایی طی یکسال گذشته با اعتبار بیش از دو میلیارد و صد میلیون تومان، برشمرد و افزود: ۲۷ مورد کمک به احداث منزل نیازمندان، ۹۰ مورد مرمت منزل محرومین،  دو مورد کمک به احداث مسجد، ۲۰ مورد مرمت مسجد و ایجاد چهار کارگاه اشتغال بخشی از این اقدامات است.

علی‌پور در ادامه سخنان خود از اجرای یک هزار و 100 برنامه توسط این ناحیه از سپاه در هفته بسیج خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ بسیج در موضوعات مختلف فرهنگی با محوریت بسیج بانوان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و فروش کالاهای پرتخفیف از روز شنبه از میدان امام حسین(ع) تا ابتدای خیابان خیام، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، رزمایش کمک مؤمنانه در دوم آذر، غبارروبی گلزار شهدا، برنامه «آبروی محله» شامل تجلیل و تکریم خانواده شهدا با تمرکز بر شهدای مدافع سلامت، افتتاح ۱۲ کارگاه اشتغال، برگزاری اردوهای جهادی، مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج، اهدای خون با حضور بسیجیان، ویزیت رایگان و درمان مردم به مدت سه روز در منطقه قره باغ، اجرای سرود پاتوق‌های خیابانی، تجلیل از بسیجیان نمونه، میز خدمت در محلات با حضور مسئولان و نام‌گذاری برخی از خیابان‌ها به نام شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در هفته بسیج توسط سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) اجرا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha