دفاع از ارزش‌های جامعه دینی را مردمی کنیم
کد خبر: 4013856
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

دفاع از ارزش‌های جامعه دینی را مردمی کنیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر اینکه باید دفاع از ارزش‌های جامعه دینی را مردمی کنیم، افزود: باید در حوزه انقلاب اسلامی بتوانیم نیرو تربیت کنیم و اجازه دهیم آزمون و خطا داشته باشند.

مهدی ظفری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از همدان مهدی ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز ۲۵ آبان‌ماه، در جمع اصحاب رسانه در باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه متاسفانه کانون خانواده در کشور کمی آسیب دیده است، اظهار کرد: باید ارزش گذاری کنیم و بدانیم که کانون زندگی انسان حتی مهم‌تر از مفاهیم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در تربیت نیروهای انقلابی باید تلاش کنیم، افزود: اگر درک حقیقی از مفاهیم انقلاب داشته باشیم ابتدا باید خود و خانواده را اصلاح کنیم چراکه اگر کانون زندگی ما اسلامی باشد و جوان شور و هیجان را در زندگی خودش پیاده کند قطعا مشکلی نخواهیم داشت. اما متاسفانه فقط یاد گرفته‌ایم که بگوئیم بدون اینکه ابتدا خود را مخاطب قرار دهیم.

ظفری گفت: اگر کسی یا مسئولی در دوران جنگ جبهه بوده و خدماتی داشته این یک وظیفه بوده و نباید الان منتی بر مردم داشته باشد، اگر یک رزمنده منتظر باشد که از او تجلیل و قدردانی شود قطعا در درک مفاهیم اصلی انقلاب اشتباه کرده است.

وی توسعه حزب چپ و راست را از جمله مشکلات کشور دانست و گفت: گاهی ولایت را هم در این مسیر قرار می‌دهیم و می‌گوییم ولایت فقیه هم اصول‌گراست، در حالی که ولایت یک اصل است و حزب فرع و یک اصل نمی‌تواند در داخل یک فرع قرار بگیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تاکید کرد: شهید سلیمانی به خوبی اصول و مفاهیم دینی را تعریف می‌کرد اما هیچ‌گاه در طول عمر ایشان نمی‌بینیم که وارد حزب‌ها شود و در دعواهای این گروه‌ها قرار بگیرد.

تدوین 60 کتاب در سال جاری در همدان

ظفری از تدوین ۶۰ کتاب در سال‌جاری  و 100 عنوان کتاب در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در حقیقت باید بگوئیم که با این اقدامات ما کار انقلابی انجام نداده‌ایم، کار انقلابی یعنی عملکردی مانند شهید سلیمانی داشته باشیم که محور مقاومت را تشکیل داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید دفاع از ارزش‌های جامعه دینی را مردمی کنیم، افزود: باید در حوزه انقلاب اسلامی بتوانیم نیرو تربیت کنیم و اجازه دهیم آزمون و خطا داشته باشند.

برگزاری مناسب کنگره ۸ هزار شهید استان همدان یک تکلیف همگانی است

وی به تربیت کادر و کادرسازی در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: باید در هر حوزه‌ای بانک فکری متخصص داشته باشیم به عنوان مثال در حوزه خبرنگاری انجمن خبرنگاران انقلابی تشکیل دهیم و یا در حوزه نویسندگی یک بانک فکری متخصص داشته باشیم تا به تربیت نیروهای انقلابی توجه خود را معطوف کنند.

ظفری از تدوین تاریخ جنگ استان همدان توسط چندین نویسنده و محقق خبره خبر داد و گفت: دانش‌نامه استان نیز تدوین شده و تا سه ماه آینده نگارش آن به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همه مسئولین و دستگاه ها در اجرای مناسب کنگره شهدا وظیفه مند هستند افزود: در دوره قبلی کنگره شهدا در همدان توقع در کل کشور را بالا برد و موجب الگوگیری بسیاری از استان های کشور شد امیدواریم در دوره جدید نیز با مطالبه گری خبرنگاران سطح بالاتری از کنگره قبلی را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام
captcha