وضعیت قرمز ۵ شهرستان در فارس/ ۷۱۱۲ نفر جان باختند
کد خبر: 4012839
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

وضعیت قرمز ۵ شهرستان در فارس/ ۷۱۱۲ نفر جان باختند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان فارس گفت: هم‌اکنون ۵ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز هستند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 22 آبان در استودیو سلامت فارس گفت: از ۳۶ شهرستان فارس، ۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان نارنجی، 17 شهرستان زرد و ۵ شهرستان در وضعیت آبی به سر می‌برند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت کرونایی شهر شیراز از نارنجی به زرد، توصیه کرد: این تبدیل وضعیت نباید موجب بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به کروناویروس شود.

همتی اظهار کرد: برای رسیدن به پوشش همگانی واکسیناسیون علیه کروناویروس، لازم است افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر در خصوص این امر اقدام کنند تا ایمنی بدن در مقابل کروناویروس افزایش یابد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۲۷۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۴ هزار و ۱۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۳۴ هزار و ۷۱۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۹ هزار و ۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۷۵ هزار و ۸۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۵۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‎های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اعلام جان‌باختن ۱۳ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا‌کنون را هفت هزار و ۱۱۲ نفر اعلام کرد.

همتی با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۹۳ دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۷۵ هزار و ۳۳۶ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۴۵۷ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

انتهای پیام
captcha