آغاز طرح پاییزه کتاب در فارس
کد خبر: 4012751
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

آغاز طرح پاییزه کتاب در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز طرح پاییزه کتاب در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی برای کتابفروشان استان خبر داد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 22 آبان در جمع خبرنگاران فارس از آغاز طرح پاییزه کتاب در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی برای کتابفروشان استان خبر داد و گفت: این طرح از 20 آبان برای کتابفروشان آغاز شده و تا 23 آبان‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح کتاب‌های تألیفی با 20 درصد و کتاب‌های ترجمه با 15 درصد تخفیف، برای دوست‌داران کتاب به فروش خواهد رسید.

سهرابی بیان کرد: خریداران کتاب می‌توانند در 5 روز، از 29 آبان تا 3 آذرماه جاری با بیشینه خرید 300 هزار تومانی برای هر خریدار، کتاب‌های خود را در این طرح خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر و دریافت لیست کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح به سامانه خانه کتاب به نشانی ketab.ir مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تابستانه کتاب در سال جاری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در طرح تابستانه 44 کتابفروشی شیراز و 10 کتابفروشی در سطح شهرستان‌ها مشارکت کردند.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه در طرح تابستانه کتاب در سال جاری بیش از 40 هزار کتاب فروخته شد، همچنین مبلغ فروش کتاب‌ها را قریب 19 میلیارد ریال عنوان کرد.

سهرابی تصریح کرد: در طرح تابستانه کتاب امسال، هرچند در سنجه کشوری، کتاب‌فروشی‌های فارس تنها 5 درصد کتاب‌فروشی‌های کشوری بودند، نزدیک به 9 درصد کتاب‌ها را فروختند که از دیدگاه ارزش پولی، 7 درصد ارزش پولی کتاب‌های فروخته شده در کشور بود.  

انتهای پیام
captcha