تحول‌آفرینی در فعالیت‌های قرآنی اولویت وزارت آموزش‌ و‌ پرورش است
کد خبر: 4012130
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

تحول‌آفرینی در فعالیت‌های قرآنی اولویت وزارت آموزش‌ و‌ پرورش است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه جایگاه قرآن، عترت و نماز بین دستگاه‌ها رشد فوق‌العادهای داشته است، گفت: تحول‌آفرینی در فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز از اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش است.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در نشست مدیران و رؤسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 19 آبان‌ماه در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، مدیریت زمان را یکی از هنرهای یک مدیر امروزی دانست و اظهار کرد: کسی که درک صحیح از زمان، مکان و فرصت‌های در اختیار داشته باشد، می‌تواند از فرصت‌ها به درستی استفاده کند و قطعا موفق خواهد شد و یک مدیر مسئول دغدغه مند باید صحیح انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌و‌پرورش در حوزه آموزش نتیجه محور است، گفت: ما در حوزه پرورشی دنبال نتیجه محوری نیستیم بلکه به دنبال فرایندیم.

باقری برگزاری مسابقات و طرح‌های حفظ قرآن در مدارس را یک فرایند دانست و بیان کرد: ما هرگز در مسابقات و اجرای طرح‌های قرآنی به دنبال کسب نتایج نبوده‌ایم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه ما در تربیت فرایند محور کار می‌کنیم، گفت: شما مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش هم می‌توانید مسیر عاقبت بخیری را انتخاب کنید و یا مسیر تکراری بروید.

وی با بیان اینکه آموزش مسیر خود را انتخاب کرده و نیاز به انتخاب ندارد، گفت: اگر مدیری مسیر قرآن، عترت و نماز را انتخاب کند این مسیر باعث عاقبت بخیری خواهد شد.

باقری با بیان اینکه در استان کردستان به حوزه قرآن، عترت و نماز توجه ویژه‌ای شده است، افزود: خوشبختانه کارهای ویژه‌ای در حوزه قرآن، عترت و نماز در این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تنها استانی که توانست گردهمایی مدیران دارالقرآن‌ها را برگزار کند استان کردستان بود؛ اظهار کرد: تنها استانی هم که مدیران و مسئولان استانی را در حوزه قرآن، عترت و نماز گردهم آورد، بازهم استان کردستان بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه جایگاه قرآن، عترت و نماز بین دستگاه‌ها رشد فوق‌العادهای داشته است، گفت: تحول آفرینی در فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز از اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش است.

وی از معلمان، مدیران و مربیان خلاق که ارتباط نزدیکی با دانش‌آموزان دارند خواست ایده های خود را در حوزه قرآن، عترت و نماز ارائه کنند تا بتوانیم برنامه‌های این حوزه را ارتقاء دهیم.

باقری با بیان اینکه استان کردستان از نظر فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز جزو 5 استان برتر کشور است، یادآور شد: امروز به همین بهانه از مسئولان و دست اندرکاران حوزه قرآن استان تجلیل خواهد شد.

تربیت دانش‌آموزانی تمام ساحتی در مدارس

رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌‌و‌پرورش کردستان نیز در این نشست به بیان اهمیت قرآن و نماز در مدارس پرداخت و گفت: براساس آموزه‌های قرآنی، تربیت از اهمیت زیاد و ویژه‌ای برخوردار است و در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش به این موضوع توجه شده است.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم دانش‌آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم؛ افزود: در این راستا توجه به هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

قربانی از مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خواست توجه ویژه به نمازخانه مدارس داشته باشند و بهترین مکان مدرسه را به نمازخانه اختصاص دهند تا دانش‌آموزان به امر اقامه نماز علاقه‌مند شوند.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته با همت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان تعداد 7 دارالقرآن در سطح استان تجهیز و امسال هم تعداد 7 دارالقرآن دیگر نیز از لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین فرش محراب تجهیز می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از تلاش و زحمات مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان در راستای توسعه، تجهیز، زیباسازی، توسعه و گسترش مراکز دارالقرآن های سطح استان و اهدای لپ تاپ، پروجکشن و فرش محراب به این مراکز و همچنین ترویج فرهنگ نماز و خواندن و حفظ قرآن در بین دانش آموزان با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha