اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 4010914
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تمدید مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به این مؤسسه با توجه به درخواست‌های متعدد تا ۲۰ آبان‌ خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهراحجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تمدید مهلت ثبت‌نام در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به این مؤسسه خبر داد و گفت: با توجه به درخواست‌های متعدد شعب این مؤسسه در نقاط مختلف کشور مهلت ثبت‌نام در این دانشسرا تا 20 آبان‌ماه جاری تمدید شد.

وی با اشاره به فرصتی که این مرکز برای حافظان قرآن فراهم می‌آورد، افزود: حضور و تحصیل در این دانشسرا فرصت خوبی را برای حافظان قرآن ایجاد می‌کند تا بتوانند هم در آزمون‌های مهم قرآنی کشور خوش درخشیده و هم مدارک خوبی در این عرصه کسب کنند.

شاهسونی با بیان اینکه دوره جدید دانشسرا به صورت دو ترم تحصیلی برگزار خواهد شد، گفت: قرآن‌آموزان در شش ماه نخست که ترم اول را تشکیل می‌دهد با تثبیت محفوظات و تقویت موارد تجویدی و آموزش مفاهیم قرآنی جهت شرکت در آزمون اعطای مدرک درجه سه به حافظان قرآن کریم که توسط سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود آماده می‌شوند و در صورت قبولی در این آزمون مدرک درجه سه که معادل لیسانس علوم قرآن و حدیث است را دریافت می‌کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: قرآن‌آموزان می‌توانند به همین مدرک بسنده کنند ولی همچنین می‌توانند با ادامه حضور در دانشسرا و تحصیل دروس لیسانس علوم قرآن و حدیث به مدت شش ماه، جهت کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث آمادگی لازم را کسب کنند و در صورت کسب حدنصاب لازم در این آزمون مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند.

وی با ذکر این نکته که حافظان قرآن بانو و آقا می‌توانند از ظرفیت این دانشسرا استفاده کنند، گفت: این دانشسرا به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند که محل استقرار دانشجویان و برگزاری کلاس‌ها هم در شهرستان نی‌ریز استان فارس است.

شاهسونی در پایان با تأکید بر اینکه مهلت اعلام شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، از علاقه‌مندان خواست تا در زمان باقی مانده از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha