تجلی عمل به آیات قرآن در تسخیر لانه جاسوسی/ استقلال را برای مستضعفان می‌خواهیم
کد خبر: 4010527
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد؛

تجلی عمل به آیات قرآن در تسخیر لانه جاسوسی/ استقلال را برای مستضعفان می‌خواهیم

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری آیات قرآن کریم در خصوص مبارزه با استکبار، تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی دوم و تجلی عمل به آیات الهی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارسحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در کشورمان، گفت: این اقدام جوانان انقلابی در اوایل انقلاب در تسخیر لانه جاسوسی در حقیقت تجلی مبارزه با استکبار و عمل به آیات الهی بود که امام این اقدام جوانان را مورد تأیید و امضا قرار داد چون برگرفته از آیات الهی بود.

وی با بیان اینکه این اقدام جوانان انقلابی توانست انقلاب دومی را شکل دهد، ابراز امیدواری کرد: با همین روحیه و منش قرآنی بتوانیم پرچم مبارزه با کفر و استکبار را همواره محکم و با استقامت به دوش بکشیم گرچه به یاری خداوند فشارهای مستکبران از اراده این ملت نخواهد کاست.

رصاف با بیان اینکه یکی از اصول اساسی که در قرآن کریم به آن توجه خاص شده، مسئله مبارزه با استکبار است، به آیه 141 سوره نساء «... وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ ... و خداوند هرگز بر زيان مؤمنان براى كافران راه تسلطى قرار نداده است»، اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که مؤمنان نباید زیر سلطه کافران قرار گیرند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: همچنین خداوند در آیه 29 سوره فتح می‌فرماید «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ...؛ محمد(ص) پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير...» یعنی فرستاده خداوند و کسانی که با او هستند با کافران بسیار شدید و غلیظ برخورد می‌کنند.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس اظهار کرد: همچنین خداوند در آیه 12 سوره توبه می‌فرماید «... فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ...؛ ... پس با پيشوايان كفر بجنگيد چرا كه آنان را هيچ پيمانى نيست باشد...» و تأکید می‌کند که با سران کفر بجنگید زیرا اینها به سوگندهایشان پایبند نیستند. با لا ایمان ممکن است کسی کنار بیاید اما با لا اَیمان کسی نمی‌تواند کنار آید یعنی کسی که به پیمانش پایبند نیست.

وی با تأکید بر اینکه خداوند در آیات متعدد قرآن کریم به شدت نسبت به مبارزه با کفار و استکبار حساسیت نشان داده است، گفت: همچنین خداوند کسانی که در راه حمایت از مستضعفان کوتاهی و سستی می‌کند مورد مواخذه قرار می‌دهد.

رصاف با بیان اینکه مبارزه با استکبار یک اصل قرآنی است که تأکید مستقیم خداوند است، گفت: کسانی که اهل تسماح و مسامحه با استکبار هستند، هم به شدت مورد توبیخ خداوند قرار گرفته‌اند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرمودند نسبت به ظالم دشمن و نسبت به مظلوم یار باشید، گفت: استکبارستیزی یک اصل قرآنی است که جمهوری اسلامی بر روی آن تأکید دارد و غایت آن هم سعادت انسان‌ها در کل جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی استقلال، آزادی، حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می‌شناسد، گفت: نظام اسلامیمان در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور ملت‌های دیگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند آن هم بر اساس همین اصل قرآنی.

رصاف با تصریح اینکه هر جا مستکبری هستند و افرادی را مورد ظلم و اجحاف قرار می‌دهد، جمهوری اسلامی استکبار را محکوم و از مظلوم حمایت می‌کند زیرا نمی‌توانیم مشاهده کنیم که حقوق مسلم عده‌ای از انسان‌ها توسط مستکبران پایمال می‌شود، گفت: اسکتبار یک خوی شکل گرفته است که دیگران را هیچ حساب کرده و تنها خودشان را آقا و سرور می‌دانند و دیگران را زیر دست حساب می‌کنند و به خودشان اجازه تعدی و تجاوزگری و تصمیم‌گیری برای ملت‌ها می‌دهند.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس تأکید کرد: اسلام مخالف است که دیگران در مقابل ظالمان سر خم کنند و به شدت با زندگی زیر سلطه مبارزه می ‌ند چون انسان‌ها باید آزاد باشند، قدرت داشته باشند و برای خودشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام
captcha