ضرورت حفظ آثار تاریخی در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4010094
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

ضرورت حفظ آثار تاریخی در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)

در دیدار استاندار فارس با وزیر میراث فرهنگی، موضوع طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تأکید استاندار فارس و وزیر میراث فرهنگی در خصوص این طرح، بر حفظ آثار ثبت شده تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی حد فاصل حرم‌های شریف حضرت احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) بود.

طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)، میراث فرهنگی به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 11 آبان در دیدار با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مطرح کرد.

 تأکید استاندار فارس و وزیر میراث فرهنگی درخصوص این طرح، بر حفظ آثار ثبت شده تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی حدفاصل حرم‌های شریف حضرت احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) بود.

 تفویض اختیارات به استان‌ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

 ایمانیه خواهان افزایش اختیارات استانی برای معرفی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع دستی به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات شد.

 به اعتقاد استاندار فارس تفویض اختیارات فعالان این حوزه و سرمایه‌گذاران بدون نیاز به حضور در تهران، روند اداری امور را در شیراز انجام داده و تسهیلات مورد نظر را دریافت می‎‌کنند.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 40 سال از آغاز عملیات اجرایی موزه پاسارگاد گذشته است، از وزیر میراث فرهنگی خواست، مسئولان استانی را برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه همراهی کنند.

تشکیل هیئت امنا برای اماکن تاریخی استان از جمله تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، پاسارگاد و ... از دیگر مواردی بود که ایمانیه در دیدار با وزیر میراث فرهنگی به آن پرداخت و با تأکید ضرغامی مقرر شد این موضوع در شورای معاونین وزراتخانه بررسی شود تا در صورت نبودن مغایرت قانونی این هیئت‌های امنا برای اماکن تاریخی استان تشکیل شود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با تأکید بر اینکه این وزارتخانه به فارس نگاهی راهبردی دارد، اظهار کرد: موفقیت کشور در حوزه گردشگری را در گرو موفقیت استان فارس و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه در استان فارس می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha