تأمین مالی کسب و کارهای خرد روی میز کمیسیون جهش تولید مجلس
کد خبر: 4009431
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

تأمین مالی کسب و کارهای خرد روی میز کمیسیون جهش تولید مجلس

طبق اعلام عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، طرح تأمین مالی طرح‌ها و کسب و کارهای خرد و کوچک در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گرفته است.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز، 9 آبان‌ماه در آیین رونمایی از طرح کرودفاندینگ در شیراز گفت: طرح تأمین مالی طرح‌ها و کسب و کارهای خرد و کوچک در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری و مؤسسات تضمین امر مهمی است و باید برای این نوع موسسات سندیکا و کانون نیز تشکیل شود.

قادری بر توسعه تعاونی‌های فراگیر تأکید کرد و گفت: در راستای گسترش تعاونی‌های فراگیر تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی کلید زده شد تا همه اعضای ساکن یا زاده در هر شهرستان بتوانند عضو تعاونی توسعه و عمران آن شهرستان باشند تا گامی به سوی رفاه و توسعه عادلانه نیز برداشته شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا ایجاد تعاونی‌های توسعه و عمران استانی که تلفیقی از سهامداران حقیقی و حقوقی است نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و به زودی برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ساخت کمربندی شمال شرق شیراز اکنون نیازمند هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است که دولت سالانه قادر است 50 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند که در این صورت کار ایجاد آن 20 سال به طول خواهد انجامید اما اگر مشارکت عمومی مردم را پای کار بیاوریم و از ظرفیت تعاونی‌های فراگیر بهره بگیریم می‌توان به صورت مشارکتی این نوع پروژه‌ها را سریعا به سرانجام رساند.

انتهای پیام
captcha