تشکل‌های قرآنی تولید محتوا را در فضای مجازی در اولویت قرار دهند
کد خبر: 4009401
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
ابراهیم کلانتری:

تشکل‌های قرآنی تولید محتوا را در فضای مجازی در اولویت قرار دهند

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی خواست کشف استعدادهای قرآنی در زمینه‌های مختلف، همچون تفسیر قرآن، قرائت، تولید محتوا و کار در فضای مجازی را با محوریت موضوعات قرآنی در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 9 آبان در دیدار با جمعی از مسئولان اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان فارس با بیان اینکه کار قرآن و عترت از بهترین و خالص‌ترین کارهای فرهنگی است، اظهار کرد: کار قرآنی در فهرست کارهای فرهنگی، پاکترین و مقدس‌ترین است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت کتب درسی دانشگاهی در مورد موضوعات قرآنی بیان کرد: در کنار تقویت کتب درسی، تربیت اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه منابع اسلامی و تفسیر قرآن، بسیار مهم است و باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: تشکل‌ها و موسسات قرآنی باید کشف استعدادهای قرآنی در زمینه‌های مختلف، همچون تفسیر قرآن، قرائت، تولید محتوا و کار در فضای مجازی با محوریت موضوعات قرآنی را در اولویت قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فِرق ضاله گفت: فرقه‌ها و شاخه‌های انحرافی همچون بهائیت و وهابیت، با برداشت‌های سطحی و غلط، ضربه‌های بسیاری به اسلام و تشیّع وارد کردند. همینطور گروه‌های ضاله همچون فرقان که عالِم بزرگی همچون آیت‌الله مطهری را به شهادت رساندند. این همان آفت سطحی‌نگری و تفسیرهای اشتباه از قرآن است که لازم است به جِد با آن مقابله شود.

کلانتری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با همکاری کانون‌های قرآنی و دارالقرآن حرم مطهر، در آینده‌ای نزدیک شاهد تاسیس مهدکودک و کرسی‌های قرآنی در این بارگاه منور باشیم.

انتهای پیام
captcha