برگزاری 4 نشست تخصصی در دومین روز همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب»
کد خبر: 4008702
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
در شیراز؛

برگزاری 4 نشست تخصصی در دومین روز همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب»

دومین روز از برگزاری آئین پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» که هم‌اکنون در شیراز در حال برگزاری است، با برگزاری چهار نشست تخصصی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی همراه بود.

به گزارش ایکنا از فارس، دومین روز پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی امروز، 6 آبان‎ماه در شیراز در حال برگزاری است.

محمود نجابت، دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب در این رابطه گفت: در دومین روز از این رویداد علمی، سه نشست با حضور اندیشمندان داخلی و یک نشست با حضور اندیشمندان بین‌المللی برگزار شد.

وی پرداختن به موضوع دانشگاه حکمت بنیان را از محورهای اصلی این همایش برشمرد و افزود: دانشگاه به عنوان محلی برای پرورش انسان‌های خردمند بنا شده و با پیشینه‌ای که از حکمت متعالی در کشورمان داریم، طراحی دانشگاه حکمت بنیان به عنوان پیشنهادی در این نشست به مقامات مسئول ارائه شد.

نجابت با اشاره به اینکه صاحب ‌نظران مرتبط با سلامت معنوی در این همایش بین‌المللی به موضوعات مختلف در این رابطه پرداختند، گفت: هم‌افزایی اندیشمندان حوزه و دانشگاه در رابطه با علوم بین‌رشته‌ای، علوم انسانی و علوم تجربی طی دو نشست صبح و عصر از دیگر محورهای این همایش بود.

وی درباره مباحث مطرح شده در این همایش بین‌المللی به مواردی نظیر روان‌شناسی دینی، فطرت و نقش آن در تربیت انسان‌ها، ژنتیک، علوم شناختی و لزوم فعالیت‌های بین رشته‌ای دینی، فلسفی و تجربی اشاره کرد که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است.

دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» دیگر محور این همایش را برگزاری نشست دانشجویان بین‌الملل خارجی دانشگاه با حضور دو مهمان خارجی و مدیریت مریم شمسایی برشمرد که به صورت برخط و مجازی، با معرفی فعالیت‌های دینی در رابطه با سلامت معنوی در مراکز علمی مختلف دنیا مانند آمریکا و مالزی، مطالبی دنبال شد.

نجابت همچنین از نمایش مقاله‌های ارسال شده به صورت مجازی و آنلاین در حاشیه این همایش خبر داد که مورد داوری دانشجویان و اساتید شرکت کننده قرار گرفت.

 یادآور شد: برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویان در رابطه با مباحث مطرح شده دیگر بخش این همایش بود که اساتید به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ دادند.

بنا بر این گزارش، در این همایش بین‌المللی محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به عنوان رئیس عالی همایش و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی به عنوان رئیس همایش، در این رویداد علمی بین‌المللی حضور دارند. همچنین محمود نجابت مسئولیت دبیر علمی، جمال سروری، دبیر اجرایی و عبدالعلی محقق‌زاده، ریاست شورای سیاستگذاری این همایش را بر عهده دارند.

از اساتید و سخنرانان این همایش نیز می‌توان به آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، گلشنی، سیدضیاء‌الدین تابعی، آیت‌اللهی، مرزوقی و مرعشی اشاره کرد.

این همایش در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با محوریت پژوهش‌های میان رشته‌ای علوم انسانی و پزشکی و با حضور دست‌اندرکاران برگزاری همایش، اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه و حوزه و محققان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، هم اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha