بررسی چهار پرونده منطقه‌ای در سفر هیئت جهاد اسلامی به قاهره
کد خبر: 4008549
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

بررسی چهار پرونده منطقه‌ای در سفر هیئت جهاد اسلامی به قاهره

هیئتی از جهاد اسلامی فلسطین برای مذاکره درباره چهار موضوع منطقه‌ای و روابط دوجانبه به مصر سفر می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، قرار است هیئتی بلندپایه از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز چهارشنبه، 5 آبان وارد قاهره، پایتخت مصر شود تا با عباس کامل، وزیر اطلاعات این کشور برای بررسی چهار پرونده سیاسی و امنیتی دیدار و گفت‌وگو کند.
منابع فلسطینی اعلام کردند که سفر ناگهانی هیئت جهاد به قاهره به ریاست زیاد النخاله به درخواست سرویس اطلاعاتی مصر انجام شد و سه روزه خواهد بود که طی آن پرونده‌‌های مهم فلسطینی مرتبط با وضعیت و تحولات کنونی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته این منابع پرونده‌هایی که بین رهبری جنبش جهاد اسلامی و سرویس اطلاعاتی مصر بررسی می‌شود، مربوط به آتش‌بس شکننده در نوار غزه و تنش‌ها و تهدیدهای مکرر اسرائیل برای آغاز عملیات نظامی در نوار غزه با توجه به عدم پایبندی به تعهدات این رژیم برای کاهش محاصره غزه است.
 پرونده دوم آشتی داخلی و امکان ایجاد یک پیشرفت مهم در این پرونده و حمایت از اقدامات قاهره برای برگزاری نشستی نزدیک که همه جناح‌های فلسطینی را برای آشتی گرد آورد و گفت‌وگوها بین جنبش‌های فتح و حماس آغاز شود.
 پرونده سوم نیز مربوط به تشدید فشار اسرائیل بر اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های این رژیم و تلاش مصر برای تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای کاهش فشار علیه اسرا خواهد بود. 
موضوع چهارم بر روابط دوجانبه مصر و جنبش جهاد اسلامی و امکان توسعه و تحکیم آنها و اطمینان از تسهیل سفر رهبران این جنبش و امکان برگزاری جلسات در قاهره در آینده خواهد بود.
چند روز پیش، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش «جهاد اسلامی» در فلسطین در یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه گفت: جنبش جهاد فرزندان خود را در زندان‌های صهیونیستی در دست دشمن رها نخواهد کرد و بر همین اساس در کنار آنها خواهیم بود و با هر آنچه که داریم حتی از آنها حمایت خواهیم کرد. النخاله افزود: هیچ توافق یا ملاحظات دیگری ما را از گزینه جنگ باز نمی‌دارد.

انتهای پیام
captcha