طرح خیرخواهانه دانشجویان فلسطینی برای صحافی قر‌آن‌
کد خبر: 4008394
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

طرح خیرخواهانه دانشجویان فلسطینی برای صحافی قر‌آن‌

دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه در راستای تعظیم و بزرگداشت قرآن کریم در طرحی خیرخواهانه با جمع‌آوری نسخه‌های قدیمی و فرسوده قرآن، آن‌ها را ترمیم و با صحافی مجدد در اختیار قشر نیازمند قرار می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، دانشجویان دانشکده شریعت و حقوق دانشگاه اسلامی غزه در طرحی خیّرانه با عنوان «قرآن را بزرگ بداریم» به ترمیم نسخه‌های قدیمی و فرسوده و اهدای آن به مراکز قرآنی اقدام کردند.
 
این برنامه در راستای تکریم قرآن و جلوگیری از آسیب رسیدن به مصحف‌ها و استفاده از آنها پس از ترمیم و صحافی و اهدا به افرادی که نیاز دارند، انجام شده است.
 
دکتر منال العشی، استاد اصول فقه دانشگاه اسلامی غزه و یکی از اعضای این گروه درباره ابتکار فوق گفت: این طرح به منظور بزرگداشت قرآن انجام شده به ویژه که تعداد زیادی از مصحف‌ها در منازل انباشته شده و در معرض آسیب قرار می‌گیرند.
 
دیمه المصری، رئیس این گروه نیز تأکید کرد که دریافت مصحف‌های نیازمند ترمیم به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت و پس از صحافی بین افرادی که نیاز دارند و یا در مراکز حفظ قرآن توزیع خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های خاصی برای دریافت مصحف‌ها در جلوی در دانشگاه و داخل ساختمان آن قرار داده شده است، اظهار کرد: این ابتکار با استقبال بسیار زیادی از سوی دانشجویان و سایر افراد قرار گرفته و تعداد زیادی مصحف به این گروه تحویل داده شده است.
انتهای پیام
captcha