تربیت‌یافته مکتب نبوی از توهین پرهیز می‌کند
کد خبر: 4008271
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
وزیر بهداشت:

تربیت‌یافته مکتب نبوی از توهین پرهیز می‌کند

در بخشی از پیام وزیر بهداشت به پنجمین دوره همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» آمده است: تربیت‌یافته این مکتب، سیره نبوی را الگو قرار می‌دهد و توهین به بت‌های بت‌پرستان را نیز ناشایست می‌داند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشتبه گزارش ایکنا از فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنجمین دوره همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» پیامی صادر کرد که این پیام شامگاه سه‌شنبه، 4 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه همایش در شیراز قرائت شد.

در این پیام آمده است: «وجود سراسر نور پیامبر عظیم‌الشأن، آن فرستاده خداوند متعال، عصاره علم و حکمت و رحمت، یگانه عالم خلقت، حضرت ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، تجلی‌بخش اسماء و صفات و بزرگ‌ترین نعمت خداوند است.

لطف خاص الهی به بشریت برای حرکت در مسیر سعادت او که دست انسان به زمین افتاده را گرفت تا یاری‌اش کند و از خاک، بلند کند و بال و پر ببخشد و به سر منزل مقصود و رضوان الهی هدایت کند و اما افسوس فراوان بر آن انسانی که از ذره‌ای ناچیز پدید آمده، مغرور گشته، احساس بی‌نیازی کرده و در مسیر قدرناشناسی گام گذارده، خود را و آنچه بوده و هست و آنچه خواهد شد، فراموش کرده، زبان به توهین گشوده و ذات ناپاک خود را آشکار کرده است، اما او نمی‌داند که تنها آبروی خود برده. آن وجود مقدس در عرش الهی صاحب عزت و شرف است و آن را که خداوند عزیز دارد، تمام عوالم نمی‌توانند ذره‌ای بر او تعرض کنند که «فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» اراده‌شان این بود که نور پرفروغ الهی را خاموش سازند اما نمی‌دانند که این خداوند است که نور خود را تمام و کامل خواهد ساخت، اگرچه کافران و کوته فکران ناپسند شمارند و نمی‌داند که در نهایت اباطیل بر ساخته‌اش نابود خواهند شد که « إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» و در خیالات خام خود انتظار مقابله به مثل دارد، اما اینجا و در مکتب نبی اکرم (صلوات‌الله علیه و آله) و خاندان مطهر حضرتش که همگی متخلق به مکام اخلاق‌اند، سخن از حیاست که « أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى»، سخن از پاکیزگی، ادب و نزاکت است!

تربیت‌یافته این مکتب، سیره نبوی را الگو قرار می‌دهد و توهین به بت‌های بت‌پرستان را نیز ناشایست می‌داند. آن فرمایش الهی را سرلوحه رفتار و نظر خود قرار داده است که «ولَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» تربیت‌یافته‌ای که در این هنگامه آخرالزمانی علم و کسب آگاهی را نوری می‌داند که بر تاریکی‌ها می‌تابد و پاکی را از پلیدی می‌زداید و موجب خرسندی است که این بار دانشگاه علوم پزشکی استان فارس ـ قرار گرفته در سرزمین علم و فرهنگ و ادب ـ گام پیش نهاده و با تشکیل دبیرخانه «سیره نبوی» مجموعه برنامه‌های بین‌رشته‌ای را در چهار دوره متوالی برگزار کرده است.

این تلاش فاخر و متخلقانه به اخلاق نبوی ارج نهادنی است که «وَ نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ» از تمام شما اساتید و فرهیختگان گرامی که مجدانه در سبیل الهی گام برمی‌دارید و در حال اجرای پنجمین همایش این رخداد مبارک فرهنگی هستید، تشکر کرده، تداوم توفیقات الهی را مسئلت دارم».

انتهای پیام
captcha