افتتاح بیست‌وسومین هفته ملی قرآن در الجزایر
کد خبر: 4008249
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷

افتتاح بیست‌وسومین هفته ملی قرآن در الجزایر

بیست‌و‌سومین هفته ملی قرآن کریم با حضور وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النهار، بیست‌و‌سومین هفته ملی قرآن الجزایر دیروز، چهارم آبان، با نظارت ویژه «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور افتتاح شد و برنامه‌های آن تا فردا 28 اکتبر برابر با ششم آبان ادامه دارد.

این هفته با شعار «عشق به وطن؛ بُعد اخلاقی و تعهد ملی» برگزار شده و باشگاه ملی ارتش الجزایر در منطقه «بنی مسوس» شهر الجزیره، پایتخت این کشور میزبان برنامه‌های آن است.

برگزاری مسابقه ملی حفظ، تفسیر و تجوید قرآن از برنامه‌های این رویداد قرآنی اعلام شده است و برترین‌های این رقابت با برگزاری مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر طی سخنانی در افتتاحیه هفته ملی قرآن این کشور اظهار کرد: همکاری میان تمام نهادهای دولتی و جامعه و شهروندان در راستای خدمت به وطن و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی به ویژه در شرایطی که با چالش‌ها و توطئه‌هایی علیه کشورمان مواجه هستیم، بسیار مهم و از وظایف ماست.

وی ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی را خواستار شد و بر ضرورت تلاش و هوشیاری در برابر عوامل تضعیف‌کننده روحیه ملی و همچنین عوامل ایجادکننده تفرقه و درگیری میان شهروندان الجزایری تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha