همت نیک‌اندیشان فارس برای آزادسازی ۲۷۰ زندانی نیازمند
کد خبر: 4008228
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

همت نیک‌اندیشان فارس برای آزادسازی ۲۷۰ زندانی نیازمند

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاددیه آزاد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵۷ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

آزادی زندانیان نیازمندبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 4 آبان در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان‌های استان گفت: با همت خیرین نیک‌اندیش به سرپرستی خانم داوودی جهرمی مبلغ 400 میلیون تومان کمک جمع‌آوری و به ستاددیه استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 270 نفر زندانی غیرعمد با همت ستاددیه آزاد شده‌اند که از این تعداد 257 نفر مرد و 13 نفر زن هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شاکیان پرونده‌های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند، اضافه کرد: مبلغ 146 میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است که مبلغ 69 میلیارد تومان آن را شکات از حق خود گذشت کرده و رضایت داده‌اند.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان را زندانیان خودشان تامین کردند و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی موافقت شد.

ابراهیمی یادآور شد: مبلغ 6 میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز  بانک‌های عامل به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت کردند و مبلغ 400 میلیون تومان از طریق صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت گردید.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین استان وستاد دیه کشور پرداخت شده است، افزود: امروز هم با همت خیرین برای آزادی زنان بدهکار تلاش کردیم که این افراد ویژگی‌های خاصی داشتند.

ابراهیمی تصریح کرد: در این جمع، مادر بارداری هست که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می‌شوند و  برای آزادی این خانم، مبلغی بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: در بین آنان، زن سرپرست خانوار که بیماری سرطان دارد، زن سرپرست خانوار که دو فرزند معلول دارد و مجموع بدهی این 5 بانوی زندانی بالغ بر 3میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که مبلغ 3 میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده و حدود 600 میلیون پرداخت شده است که 400 میلیون تومان آن از طرف خیر داوودی و همراهانشان و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه در مجموع 776 محکوم مالی در زندان‌های استان فارس تحمل کیفر می‌کنند، افزود: استان فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد که ضرورت دارد، خیرین و نیک‌اندیشان کمک کنند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی ادامه داد: تعداد 42 نفر از این زندانیان محبوس زن و 736 نفر مرد هستند که تعداد 126 نفر به جرم پرداخت مهریه، 5 نفر نفقه، 559 نفر محکومیت‌های مالی و 22 نفر به دلیل تصادف و 22 نفر هم در حوادث کارگاهی، دیه بدهکار هستند.

ابراهیمی یادآور شد: در هفته گذشته تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران ظهور بیش از 2500 زندانی را تحت معاینه و درمان قرار دادند و امروز هوشمند متخصص زنان در زمینه سلامت جسمی زندانیان زن با این مجموعه همکاری دارند.

مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد‌: بحث اصلاح مجرمین از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها است و خیرین نیک‌اندیش می‌توانند در بحث توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان، مجموعه زندان‌ها را کمک و یاری رسانند.

انتهای پیام
captcha