آمار قربانیان کرونا در فارس مجدداً دو رقمی شد
کد خبر: 4008183
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
طی ۲۴ ساعت گذشته؛

آمار قربانیان کرونا در فارس مجدداً دو رقمی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دو رقمی شدن مجدد آمار جان‌باختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 آبان در استودیو سلامت فارس از دو رقمی شدن مجدد آمار جان‌باختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و مجموع قربانیان کرونا طی روز گذشته در استان فارس را ۱۸ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۷۰۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۵۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۳ هزار و ۸۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۳ هزار و ۴۴۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۲۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۷۲ هزار و ۳۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اشاره به بستری ۲۲۳ بیمار جدید مثبت و یا مشکوک دارای علائم کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان افزود: هم‌اکنون هزار و ۵۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی ضمن ابراز تأسف از جان‌باختن ۱۸ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، شش هزار و ۹۲۲ هم‌استانی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۴۵۸ هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد.

به گفته وی تاکنون دو میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۱۵ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون استان فارس تزریق شده و مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به چهار میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۳۰ دُز رسیده است.

حسینی با بیان اینکه بررسی‌های روزانه وضعیت کرونا در استان نشان می‌دهد اغلب جان‌باختگان ناشی از کرونا طی روز گذشته در استان، هنوز حتی یک دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، این را بیانگر اهمیت و نقش غیرقابل انکار واکسیناسیون در جلوگیری از شدت یافتن بیماری و مرگ و میر ناشی از آن دانست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از شدت یافتن بیماری در اثر ابتلا، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha