از قتل یک عالم دینی در ننگرهار تا معرفی سخنگوی مرکزی طالبان
کد خبر: 4007973
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
تحولات اخیر افغانستان؛

از قتل یک عالم دینی در ننگرهار تا معرفی سخنگوی مرکزی طالبان

یک عالم دینی در ولایت ننگرهار افغانستان به ضرب گلوله کشته شد، در عین حال ذبیح‌الله مجاهد، در صفحه توئیتر خود نوشت که وی به عنوان سخنگوی مرکزی طالبان همراه با سه معاون در ارگ معرفی شده‌اند.

قتل یک عالم دینی در ننگرهار

به گزارش ایکنا به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، سعیدالله سهیل، امام جماعت مسجد جامع مقام خان ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار دوشنبه، 3 آبان به ضرب گلوله از سوی افراد ناشناس کشته شد.

 طالبان در ننگرهار نیز این رویداد را تأیید کرده و گفته‌اند که در این خصوص تحقیق می‌کنند.

به دنبال این رویداد تاکنون کسی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است اما اخیراً گروه داعش فعالیت‌های خود را در این ولایت افزایش داده‌ است.

با وجود افزایش رویدادهای گوناگون در این ولایت، طالبان ادعا می‌کند که داعش در افغانستان جایگاهی ندارد این درحالی است که اخیراً این گروه در نقاط مختلف کشور از جمله حمله بر مساجد سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده‌اند.

انفجار در جلال‌آباد

اسپوتنیک همچنین گزارش داد: برخی منابع اعلام کرده‌‌اند که صبح دیروز در نتیجه  انفجار بمبی کنار جاده‌‌ای در ناحیۀ هشتم شهر جلال‌آباد یک غیر نظامی و همچنین یک عضو نیروی طالبان زخمی شدند.

مقامات محلی طالبان تاکنون در این رابطه چیزی نگفتند و مسئولیت این رویداد را کسی برعهده نگرفته است.

پیش از این در پی انفجار دو بمب کنار جاده‌ای شهر جلال‌آباد در مرکز ننگرهار 6 تن زخمی و کشته شدند.

نگرانی سرمربی افغان از وضعیت فوتبال افغانستان

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان از شرایط پیش‌آمده برای فوتبال این کشور اظهار نگرانی کرده است.

 با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، ورزش این کشور در وضعیت نامعلومی قرار دارد، به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از ورزشکاران بخصوص ورزشکاران زن افغانستان را ترک کردند و عده‌ای دیگر تلاش دارند که بتوانند این کشور را ترک کنند.

در این میان، دختران فوتبالیست بیشترین ترس از گروه طالبان دارند به همین دلیل تعدادی از سازمان‌های حامی از جمله فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) برای مهاجرت دادن آنان دست به کار شده و تعدادی از آنها به بیرون از افغانستان انتقال داده‌اند.

انوش دستگیر، سرمربی جوان تیم ملی فوتبال افغانستان با نشر مطلبی در صفحه رسمی فیسبوک نوشت «اگر از من برنیاید از هیچ کس دیگر بر نخواهد آمد». وی با این جمله دلخوری خود را از وضعیت کنونی ورزش افغانستان بیان کرده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در ادامه نوشت: «لطفا با فوتبال، فوتبال‌دوستان و عاشقان فوتبال که فعلاً تنها دلخوشی این مردم داغدیده است بازی نکنید.  فوتبال و عشق مردم مهم‌تر از منافع شخصی است پس به‌خاطر منافع شخصی خود فوتبال را خراب نکنید و مردم را فریب ندهید.»

فدراسیون فوتبال افغانستان در خبرنامه‌ای رسمی اعلام کرد که به دلیل وضعیت نامطلوب افغانستان و علی‌رغم تلاش‌های رهبری فوتبال کشور در خصوص اعزام تیم ملی فوتبال زیر 23 سال افغانستان به بحرین برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا، این سفر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو و حضور تیم ملی امید در مسابقات مذکور منتفی شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان بیان کرده است که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از وضعیت کنونی افغانستان مطلع هستند و به صورت متداوم با رهبری فوتبال کشور ارتباط دارند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی مرکزی افغانستان شد

ذبیح‌الله مجاهد روز گذشته، 3 آبان به عنوان سخنگوی مرکزی طالبان همراه با سه معاون در ارگ معرفی شد. او در صفحه توئیترش  نوشت که امروز وی به عنوان سخنگوی مرکزی طالبان همراه با سه معاون در ارگ معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha