همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» برگزار می‌شود + اعلام برنامه‌ها و مقالات پذیرفته شده
کد خبر: 4007943
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
فردا در شیراز؛

همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» برگزار می‌شود + اعلام برنامه‌ها و مقالات پذیرفته شده

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب به گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و همچنین با استفاده از بستر فضای مجازی فردا شب، 4 آبان‌ماه در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

در این مراسم پیام وزیر بهداشت به کنگره قرائت خواهد شد و در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس عالی همایش، رئیس همایش، استاندار فارس، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان فارس سخنرانی خواهند کرد.

در بخش پایانی این مراسم افتتاحیه هم جایزه مرحوم دکتر قمر حسینی الهاشمی به برگزیدگان این دوره همایش اهدا خواهد شد. دکتر قمر حسینی الهاشمی استاد پیشکسوت پزشکی کودکان و بنیانگذار تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی کودکان (نفرولوژی اطفال) بودند.

این همایش که طی روزهای 4 تا 6 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در مجتمع این دانشگاه برگزار می‌شود، در روز 5 و 6 آبان‌ماه با ارائه مقالات علمی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی ادامه خواهد یافت.

در روز چهارشنبه، 5 آبان‌ماه نشست علوم بین رشته‌ای و جایگاه روح، روان و نفس از ساعت 8:30 تا 11:40 با دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، رئیس همایش در سالن ابوریحان برگزار خواهد شد که در آن مقاله «نقش سیاست‌گذاران در علوم بین رشته‌ای» توسط کجوری، «نقش پژوهش‌های میان رشته‌ای در رشد و ارتقای دانشگاه» توسط امینی، «نقش نفس در تقویت عملکرد شناختی» توسط علیقلی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، «نقش پژوهش‌های میان رشته‌ای انسانی، اسلامی و پزشکی در رشد و ارتقای دانشگاه» توسط گلشنی، «فلسفه ذهن و علم النفس فلسفی» توسط طلعتی و فرید ارائه خواهد شد.

همچنین در همین روز و همین ساعت و در سالن رازی مجتمع ولایت نشست علوم پزشکی و دانشگاه حکمت بنیان با مدیریت عبدالعلی محقق‌زاده در سه بخش آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، نقد و هم‌اندیشی و جمع‌بندی و چشم‌انداز برگزار خواهد شد. در بخش آزاداندیشی و نظریه‌پردازی اساتیدی چون آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره دانشگاه حکمت بنیان؛ حمیدرضا آیت‌الهی درباره مفهوم‌شناسی حکمت؛ علی‌اکبر حقدوست درباره مفهوم دانشگاه حکمت بنیان؛ شهرام یزدانی درباره طراحی دانشگاه حکمت بنیان و غلامرضا اعوانی درباره حکمت و طب از دیدگاه ابوعلی سینا سخنرانی خواهند کرد.

در بخش دوم این نشست یعنی بخش نقد و هم‌اندیشی مریم اردبیلی و تیم دانشجویی سخنرانی خواهند کرد و در بخش جمع‌بندی و چشم‌انداز هم حامد آرضایی توضیحاتی ارائه خواهد داد.

بخش بعدازظهر روز چهارشنبه، 5 آبان‌ماه از ساعت 14:30 تا 17 به بخش بین‌الملل کنگره اختصاص دارد که در آن اساتید دانشگاه‌های خارج از کشورمان به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

در روز پنج‌شنبه، 6 آبان‌ماه هم نشست‌های همایش از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در دو سالن ابوریحان و خانه استاد مجتمع فرهنگی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه خواهد داشت.

نشست تجارب سلامت معنوی در همه‌گیری کرونا در همین روز از ساعت 8 صبح در سالن ابوریحان برگزار خواهد شد که در آن حجت‌الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده درباره کارکرد آموزه‌های دینی در بعد نگرش، رفتار و
عمل بیماران؛ رضا چمن، رئیس دانشگاه شاهرود درباره سلامت معنوی از مفهوم تا عمل(مواجهه باکرونا)؛ صدیقه ابراهیمی، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی شیراز درباره معنای زندگی با کرونا (راهکار عبور از بحران، تمسک به رهنمون‌های الهی و همیاری مردمی)؛ حجت‌الاسلام استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس درباره مبانی الهیاتی و کلامی مواجهه معنوی با کرونا؛ زهره معارف، مدرس حوزه و دانشگاه درباره تحلیل گزارش حضور گروه‌های جهادی در شیوع کرونا سخنرانی خواهند کرد و در ادامه حیدری، رئیس دانشکده سلامت و دین قم مدیریت پرسش و پاسخ در این نشست را انجام خواهد داد.

همچنین در همین روز و همین ساعت نشست مراقبت متعالی در منزل در سالن خانه استاد مجتمع ولایت در سه بخش مبانی فلسفی طب متعالی، مراقبت متعالی در بستر عمل و نقد و هم‌اندیشی برگزار خواهد شد که در بخش اول این نشست احمد علی نوربالا درباره ابعاد شخصیتی انسان از دیدگاه قرآن، محمدعلی محقق درباره تأملی در مؤلفه‌های مفهوم‌شناسی نظریه طب متعالی سخنرانی خواهد کرد.

در بخش دوم این نشست سیدضیاءالدین تابعی درباره مراقبت متعالی: از فلسفه تا عمل، محمدهادی ایمانیه درباره شیوه اجرایی برنامه مراقبت متعالی در منزل، طیف‌های همکار در فرایند و مشکلات اجرایی سخنرانی می‌کنند و در بخش سوم هم بررسی سیر تغییرات پزشکی و پارادیم‌های پزشکی آن توسط تیم دانشجویی و جلسه پرسش و پاسخ انجام خواهد شد.

جهت مشاهده اسامی مقاله‌های پذیرفته شده در این کنگره اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha