بستری 220 بیماری جدید کرونا در بیمارستان‌های فارس طی یک روز
کد خبر: 4007629
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

بستری 220 بیماری جدید کرونا در بیمارستان‌های فارس طی یک روز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری ۲۲۰ بیمار جدید مشکوک یا مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 2 آبان‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۴۱۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۸۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۱ هزار و ۷۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۸۳۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۷۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۰ هزار و ۵۱۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی در ادامه با اعلام جان‌باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۸۹۵ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۶۲۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۵۶ هزار و ۴۹۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی از مردم استان خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، مدافعان سلامت را در راه مقابله با بیماری کووید۱۹ و ریشه کنی هرچه زودتر این اپیدمی، همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha