نبود وحدت مسلمانان اسلام‌هراسی را اشاعه می‌دهد
کد خبر: 4007271
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
نماینده دانشگاه المصطفی(ص) کنگو در گفت‌وگو با ایکنا:

نبود وحدت مسلمانان اسلام‌هراسی را اشاعه می‌دهد

اسماعیل بوکاسا، نماینده دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) کنگو گفت: اگر وحدت بین مسلمانان به طور واقعی وجود نداشته باشد، اسلام‌هراسی روز به روز بیشتر و در نهایت ضربه بدی به اسلام وارد می‌شود. به همین دلیل باید همه در کنار هم با اسلام‌هراسی مقابله کنیم.

به گزارش ایکنا، ترویج وحدت بین مسلمانان مهمترین هدفی است که در سی و پنجمین کنفرانس بین‌‌المللی وحدت اسلامی دنبال و تلاش شد که با برقراری گفت‌وگو بین نمایندگان مذاهب مختلف اسلامی موضوع وحدت امت اسلامی به طور جدی دنبال شود.

این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که در دوران کنونی، به نظر می‌رسد که اسلام‌هراسی و افراطی‌گری در کنار یکدیگر وحدت بین مسلمانان را بیش از گذشته هدف قرار داده تا چهره بدی از اسلام نشان دهند.

از این رو رویداد‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در رسیدن به این هدف داشته باشد و باعث ایجاد وحدت و کاهش اختلافات بین مسلمانان شود.

اسماعیل بوکاسا(Ismael Bukasa)، نماینده دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) کنگو و فعال حقوق بشر در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگار ایکنا در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی داشت، در مورد اهمیت وحدت بین مذاهب اسلامی و مسلمانان با اشاره به ضررهای تفرقه و عدم وحدت بین مسلمانان گفت که مسلمانان باید یک همکاری واقعی با یکدیگر در مسائل مختلف داشته باشند.

بوکاسا افزود: می‌توانم بگویم که تفرقه و نبود وحدت باعث می‌شود که اسلام تضعیف شود و همه مسلمانان از این موضوع ضربه بخورند. به همین دلیل همه مسلمانان باید تلاش کنند اتحادی واقعی و همکاری پیوسته داشته باشند.

در کنگو رهبران شیعه و سنی به‌طور منظم با یکدیگر ملاقات‌ کرده و جلساتی دارند که مشکلات و مسائل مرتبط با مسلمانان را بررسی می‌کنند

نماینده دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در کنگو تصریح کرد: اگر اهل تسنن و شیعیان بر اعتقادات خود راسخ بمانند و در عین حال با یکدیگر در رشد و گسترش اسلام نقش داشته باشند برای همه ما بهتر است.

بوکاسا در مورد اسلام‌هراسی و نقش وحدت مسلمانان در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی بر اهمیت همکاری بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: اگر وحدت بین مسلمانان به طور واقعی وجود نداشته باشد، اسلام‌هراسی روز به روز بیشتر و در نهایت ضربه بدی به اسلام وارد می‌شود. به همین دلیل باید همه در کنار هم با اسلام‌هراسی مقابله کنیم.

این کارشناس مسائل اسلامی نقش کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در ایجاد اتحاد بین مسلمانان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: رویدادهای مشابه این کنفرانس می‌تواند بیشتر باشد تا همه مسلمانان بتوانند در نهایت به یک حرف و نظر واحد و مشترک برسند.

وی نوع برخورد بین مسلمانان و سایر ادیان را در کنگو بسیار خوب و دوستانه توصیف کرد و در مورد روابط شیعیان و اهل تسنن در کنگو گفت: روابط بین مسلمانان و مسیحیان بهتر شده و مشکلی با موضوع دین وجود ندارد. الحمدلله در 10 سال اخیر وضعیت روابط بین شیعه و سنی هم خوب شده است. در کنگو رهبران شیعه و سنی به‌طور منظم با یکدیگر ملاقات‌ کرده و جلساتی دارند که مشکلات و مسائل مرتبط با مسلمانان را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha