وحدت مسلمانان منحصر به یک هفته نباشد
کد خبر: 4007251
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

وحدت مسلمانان منحصر به یک هفته نباشد

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی با بیان اینکه وحدت مسلمانان نباید منحصر به هفته وحدت باشد، گفت: وحدت در تمام طول سال باید در افکار و رفتار مسلمانان مدنظر باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، به‌ مناسبت فرا رسیدن ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، میلاد با سعادت ششمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت مراسم جشنی با حضور بهادر افشاری‌پور، سرپرست و جمعی از کارکنان پایور و وظیفه امروز، اول آبان‌ماه در مسجد شهدای تیپ ۳۷ زرهی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ ۳۷ زرهی با تبریک این ایام به نام‌گذاری هفته وحدت اشاره کرد و گفت: آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد...» (آیه ۱۰۳ سوره آل عمران) یکی از دلایل نام‌گذاری هفته وحدت است تا مسلمانان با اتحاد و همدلی راه تفرقه‌افکنی و نفوذ دشمنان را ببندند.

وی افزود: کار دشمن تفرقه انداختن بین وحدت مسلمانان است و هفته وحدت نشانگر همین مسئله بوده است ضمن اینکه وحدت نباید منحصر به همین هفته باشد و در تمام طول سال باید در افکار و رفتار مسلمانان این موضوع مدنظر باشد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی در ادامه با بیان اینکه پیامبر(ص) خاتم‌النبیین بوده‌اند، افزود: خاتم به معنی مهری است که به نامه رسمیت می‌بخشید و خاتم رسولان لقب برازنده‌ پیامبر است و بعثت ایشان به معنای رسمیت یافتن بعثت 124هزار پیامبر الهی است.

برهانی‌نسب بیان کرد: حضرت محمد(ص) الگو و اسوه حسنه هستند و کرامات، اخلاق و سیره نبی مکرم اسلام باید سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی ما قرار بگیرد. نبی مکرم اسلام(ص) به‌عنوان خاتم‌النبیین مبعوث شدند تا فضایل اخلاقی را در جامعه‌ای که در آن تفاخر، غرور، نیرنگ، حیله و زنده به گور کردن دختران در آن رواج پیدا کرده بود تحقق بخشند و تحولی اساسی در زمینه اخلاق ایجاد كنند.

در ادامه این مراسم حاج غلامحسین اسدی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ مناسبت این ایام به مولودی‌خوانی و مداحی پرداخت.

تجلیل از سربازان وظیفه نمونه اهل سنت به‌ مناسبت هفته وحدت، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه، اجرای چند آهنگ شاد توسط گروه رزم نواز تیپ ۳۷ زرهی و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha