«دولت قرآن» در حافظیه
کد خبر: 4007030
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸

«دولت قرآن» در حافظیه

ویژه‌برنامه قرآنی «دولت قرآن» طی ماه‌های اخیر و بعد از ماه مبارک رمضان به‌صورت هفتگی در حافظیه شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، «دولت قرآن» عنوان برنامه قرآنی است که طی سال‌های اخیر در آرامگاه حافظ در شیراز اجرا شده است. گرچه این برنامه دارای کش و قوس‌های فراوانی تاکنون بوده و گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی حتی تعطیل شده است، اما امسال این برنامه قرآنی از ماه مبارک رمضان بعد از وقفه تقریباً دو ساله مجدداً آغاز شد.

این برنامه قرآنی به همت معاونت فرهنگی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و با همکاری برخی نهادها از بعد ماه مبارک رمضان هم ادامه یافته و تاکنون چند جلسه در شب‌های جمعه برپا شده است. 

برنامه «دولت قرآن» قبل از اذان مغرب و عشا با تلاوت مجلسی قاریان برجسته استان فارس آغاز می‌شود و در ادامه یکی از خطیبان برجسته استان به تفسیر آیات تلاوت شده می‌پردازد و در ادامه هم مرور و غزلسرایی اشعار حافظ که برگرفته از آیات قرآن هستند، انجام می‌شود.

برنامه مذکور به دلیل وضعیت شیوع کرونا به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جامعه قرآنی استان فارس برگزار می‌شود که در این زمینه جامعه قرآنی هم استقبال خوبی از این محفل داشته‌اند.

گرچه طی یک ماه اخیر این برنامه با وقفه دو هفته‌ای به‌دلیل برنامه‌های ماه صفر و همچنین یادروز حافظ روبرو شده بود، اما مجدداً در تاریخ پنج‌شنبه، 29 مهرماه فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha