آزادی ۲۹۰ زندانی در فارس به مناسبت هفته وحدت
کد خبر: 4006718
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

آزادی ۲۹۰ زندانی در فارس به مناسبت هفته وحدت

طبق اعلام رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ۲۹۰ نفر از زندانیان این استان با دریافت تسهیلات قضایی آزاد شدند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، همزمان با هفته وحدت و به مناسبت سالروز ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 28 مهرماه به صورت سرزده از زندان مرکزی شیراز بازدید کرد و به بررسی روند اعطای تسهیلات قانونی به مددجویان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس همچنین با حضور در بند سبز و اندرزگاه قرآنی زندان عادل‌آباد شیراز ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات حقوقی و قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه بازدید از زندان عادل آباد به اخذ گزارش حضور قضات در روزهای اخیر و میزان اعظای تسهیلات توسط قضات در روزهای گذشته پرداخت.

موسوی با تأکید بر اینکه استفاده از مجازات حبس زمانی مؤثر است که متناسب با بزه ارتکابی بوده و زمینه تأدیب و باز اجتماعی شدن زندانی شود را فراهم کند، گفت: مسئولیت مستقیم فرد زندانی با قاضی صادرکننده رأی است و لازم است قضات در ابتدای هر روز توجه ویژه‌ای به پرونده‌های دارای زندانی داشته باشند و از سرکشی مستمر از زندان غافل نشود.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه طی دو روز گذشته و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر(ص) 290 نفر از زندانیان با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده‌اند، گفت: از این تعداد 250 نفر با اعطای مرخصی و 40 نفر نیز با با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان عادل‌آباد آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در این هفته 5 زندانی واجد شرایط نیز پس از موافقت دادگاه با استفاده از پابندهای الکترونیکی فرصت حضور در کانون گرم خانواده و بازگشت به فعالیت اجتماعی را به دست آوردند.

موسوی در پایان یادآور شد: در این بازدید تعدادی از مددجویان واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز شناسایی که در روزهای آتی پرونده‌های این افراد جهت اظهار نظر مقام قضایی به شعب مربوطه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha