حس اعتماد در میان خانواده‌ها ایجاد کنیم
کد خبر: 4006700
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

حس اعتماد در میان خانواده‌ها ایجاد کنیم

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس بر ضرورت هم‌افزایی میان مشاوران سلامت روان به منظور ایجاد حس اعتماد میان خانواده‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس امروز، 28 مهرماه با اشاره به اهمیت تقویت مهارت تاب‌آوری به عنوان ضرورت جامعه گفت: برای افزایش سلامت روان در بین افراد جامعه و خانواده‌ها نیاز است که هم‌افزایی بین مدرسین و افراد متخصص در امر آموزش به خانواده انجام گیرد تا در آموزش‌ها پیام‌های متفاوتی به خانواده‌ها ارسال نشود و یک حس اعتماد در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر امر آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور در گرو آموزش‌های صحیح و کاربردی و با توجه به مقتضیات زمان برای جامعه است.

دستغیب با اشاره به افزایش آموزش‌های تخصصی به گروه‌هایی که مرجع و به عنوان مشاور یا تسهیل‌گر، مددکار و یا در مراکز اورژانس اجتماعی هستند، گفت: آموزش‌ها باید در سطوح مختلف و به صورت کاملاً تخصصی و با موضوعات متناسب با بحران‌ها و مشکلات ارائه شوند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، مهم‌ترین راه افزایش انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری در برابر دشواری‌ها را آموزش و ارتقای توانایی‌های فردی و اجتماعی در برابر بحران‌های زندگی دانست.

یادآور می‌شود، این دوره آموزشی با تدریس علی فیروزآبادی، روان‌پزشک و روان درمانگر تحلیلی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور 450 نفر به مدت دو ساعت در بستر فضای مجازی برگزار شد و طبق نظرسنجی صورت گرفته 80 درصد از مخاطبین از این دوره رضایت داشته و درخواست تکرار چنین دوره‌های تخصصی در حوزه سلامت را داشتند.

انتهای پیام
captcha