تلاش برای برقراری عدالت فرهنگی در شیراز
کد خبر: 4006423
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

تلاش برای برقراری عدالت فرهنگی در شیراز

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس با بیان اینکه دومین نشست باشگاه فیلم هفت با حضور نوجوانان محله‌های کم‌برخوردار شیراز برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم در نگاه ما حرکت برای اجرای عدالت فرهنگی و توسعه متعادل و توزیع متوازن امکانات فرهنگی است.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن محمودی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 27 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باشگاه فیلم هفت حوزه هنری فارس در دومین نشست خویش میزبان نوجوانان سینمادوست محله‌های کم برخوردار شهر شیراز بود، گفت: یکی از مسائل مهم در نگاه ما حرکت در جهت عدالت فرهنگی و توسعه متعادل و توزیع متوازن امکانات فرهنگی است.

وی افزود: خوشبختانه امروز گفتمان حاکم بر حوزه هنری چه در سطح ملی و چه در سطح استانی بر همین مدار و افق استوار است، از این‌رو در دومین نشست باشگاه هفت سراغ نوجوانان سینمادوست محلات کم برخوردار شیراز رفتیم و شاهد استقبال خیره‌کننده آن‌ها بودیم.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: این جریان بر شانه‌های حوزه هنری فارس و مدیریت امور سینمایی این حوزه تکیه داده و همراهی و همدلی‌ها سبب شده گام‌های نخستین ما در دوره جدید با قوت و قدرت برداشته شود.

وی ادامه داد: در این نشست نیز در ادامه جلسه گذشته به نمایش و بررسی یکی دیگر از تازه‌ترین آثار روی پرده یعنی «تک تیرانداز» پرداخته‌ایم که دربارهٔ یک تک تیرانداز ایرانی به نام عبدالرسول زرین است که در جنگ غوغا به پا کرده‌ و تمام عراقی‌ها دنبال او هستند تا او را از پا دربیاورند که در برابر او ناکام می‌مانند.

محمودی تصریح کرد: میهمانان حاضر در این نشست جمعی از نوجوانان علاقه‌مند به سینما از محله‌های مختلف اطراف شیراز بودند. البته تجربه نشان داده این محله‌ها به صورت سنتی، محل پرورش ناب‌ترین استعدادهای هنری بوده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: سینما شیراز برای نسل‌های مختلف شیراز خاطره‌ساز بوده و امیدواریم باشگاه فیلم هفت نیز که جلسات آن در این سالن برگزار می‌شود، بتواند برای نسل‌های جوان و نو رسیده هنر شیراز خاطرات خوب و شیرینی از دنیای فیلم و سینما بسازد.

انتهای پیام
captcha