بهبودی 97 درصد بیماران مبتلا به کرونا در فارس
کد خبر: 4006414
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

بهبودی 97 درصد بیماران مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گزارش ایکنا از فارس، سید روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 مهرماه در استودیو سلامت فارس در بیان تازه‌ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۷۶۳ مورد تست تشخیصی در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۵۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۸ هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۰۶ هزار و ۶۰۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۶۵ هزار و ۵۳۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۷۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی همچنین از جان‌باختن ۴ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نیز به ۶ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۹۶۳ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۸۸ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۵۴ هزار و ۸۰۰ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در فارس تا امروز، به چهار میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۵۱ دُز رسید.

وی با تأکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه و اهمیت مراجعه زودهنگام مردم استان به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا، ابراز امیدواری کرد: در آستانه میلاد نبی اکرم(ص) و به برکت این ایام، خداوند متعال رحمت خویش را بر ما نازل کند و هر چه سریع‌تر بحران بیماری کرونا پایان یابد.

انتهای پیام
captcha