آستان قدس رضوی میزبان حافظان قرآن می‌شود
کد خبر: 4006406
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
شاهسونی:

آستان قدس رضوی میزبان حافظان قرآن می‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری مرحله نهایی مسابقات حفظ 5 جزء قرآن کریم مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه در دارالقرآن آستان قدس رضوی واقع در صحن جمهوری خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه اصلی‌ترین رسالت این مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، تمام تلاش خود را برای تحقق منویات معظم‌له در این زمینه در سطح کشور انجام داده و می‎‌دهیم.

وی افزود: در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای تربیت حافظان قرآن کریم در طول سال دنبال می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم است.

شاهسونی با یادآوری اینکه مدارس شبانه‌روزی این مؤسسه در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌کنند، افزود: در طول سال این مدارس علاوه بر برنامه‌های روزانه خود، به منظور تشویق حافظان قرآن کریم مسابقات مختلفی برگزار می‌کند که از جمله آن مسابقات حفظ 5 جزء قرآن کریم است و امسال بنا داریم تا مرحله این مسابقات را در مشهد مقدس برگزار کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: مرحله نهایی مسابقات حفظ 5 جزء مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه در روز پنج‌شنبه، 29 مهرماه در دارالقرآن آستان قدس رضوی در صحن جمهوری برگزار خواهد شد.

وی از حضور 200 نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: مراکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله امام حسن مجتبی(ع) استهبان، امیرالمؤمنین(ع) فسا، امام سجاد(ع) قم، امام رضا (ع) بیرجند، حضرت زهرا(س) بروجرد، ثامن الحجج(ع) چناران و مرکز تحفیظ رضوی مشهد مقدس، ۷ مرکز شبانه‌روزی آقایان مؤسسه هستند که در مرحله نهایی مسابقات حفظ ۵ جزء قرآن کریم شرکت می‌کنند. البته دو مرکز حضرت زینب کبری(س) نی‌ریز و فاطمیه استهبان که ویژه بانوان هستند در زمانی دیگر به صورت جداگانه مسابقاتشان را برگزار می‌کنند.

شاهسونی با یادآوری اینکه مرحله مقدماتی این مسابقات در درون مراکز برگزار شده و از هر مرکز 3 نفر و مجموعاً 21 نفر در این مسابقات حضور خواهند داشت، گفت: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات 28 مهرماه در محل اسکان متسابقین برگزار خواهد شد و نفرات برتر آن هم ساعت 8 تا 10 صبح در حرم مطهر رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با همکاری دارالقرآن آستان قدس رضوی و به میزبانی مرکز شبانه‌روزی تحفیظ رضوی برگزار می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد که حضور عموم مردم در محل برگزاری مسابقات آزاد است.

انتهای پیام
captcha