نقش جامعه دانشگاهی در حفظ وحدت مسلمانان
کد خبر: 4006400
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

نقش جامعه دانشگاهی در حفظ وحدت مسلمانان

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در حفظ وحدت مسلمانان، گفت: دانشجویان و اساتید به عنوان بخش مهمی از جامعه وظیفه دارند در تقویت و حفظ وحدت میان جوامع اسلامی تلاش کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های فارس امروز، 27 مهرماه در جمع کارکنان این نهاد با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به سفارشات پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های پیامبر اعظم(ص) دعوت مسلمانان به وحدت بوده است به طوری که حضرت در این خصوص می‌فرمایند الجَماعَهُ رَحمَهٌ و الفُرقَهُ عذابٌ؛ وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است، که این بیانگر اهمیت یکپارچگی امت اسلام است.

وی بیان کرد: با فرارسیدن میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) بار دیگر نسیم وحدت و عطر دوستی در میان امت اسلامی وزیدن گرفت و این ولادت خجسته که با تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت، حرکتی عظیم و دشمن شکن در راستای اتحاد و یگانگی امت اسلامی و خنثی‌کننده نقشه‌های شوم استعمار و استکبار بود که همیشه درصدد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی بوده و هستند.

مقامی با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در این مورد، افزود: دانشجویان و اساتید به عنوان بخش مهمی از جامعه وظیفه دارند در تقویت و حفظ وحدت میان جوامع اسلامی تلاش کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرد: امروز اهل سنت و شیعه توانسته است اسلام ناب محمدی را با اتحاد و ایجاد کالبد روح همبستگی، در جهان مستحکم و منسجم‌تر کند و توطئه‌های دشمنان را با تمسک به قرآن کریم خنثی سازد.

وی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت خجسته و پرمیمنت ختم المرسلین، فخر عالم و آدم، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت کل بشر، حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت و نیز ولادت فرخنده امام جعفر صادق(ع) بر تأسی به سیره عملی آن حضرت تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha