تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن دانشگاه شیراز
کد خبر: 4006250
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن دانشگاه شیراز

مراسم تقدیر از برگزیدگان دانشگاه شیراز در مرحله کشوری و سی و چهارمین و سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، شب گذشته، ۲۶ مهرماه به‌صورت نیمه حضوری در تالار حکمت دانشگاه همراه با پخش زنده برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، مراسم تقدیر از برگزیدگان دانشگاه شیراز در مرحله کشوری و مرحله ملی سی و چهارمین و سی و پنجمین جشنواره‌ سراسری قرآن و عترت دانشجویان، به‌ همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شب گذشته، 26 مهرماه با حضور ریاست دانشگاه، معاون دانشجویی و فرهنگی، مدیر فرهنگی، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز و نخبگان قرآنی به‌صورت نیمه حضوری در تالار حکمت دانشگاه همراه با پخش زنده برگزار شد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم بعد از تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت(عج) و میلاد رسول اکرم(ص) و تبریک به برگزیدگان قرآنی، تقدیر اصلی قرآنیان را مختص پروردگار و نبی مکرم اسلام(ص) دانست و توصیه‌هایی دلسوزانه و پدرانه به دانشجویان دانشگاه شیراز بیان کرد.

وی انس با قرآن و تلاوت روزانه آن را بیمه‌کننده‌ دوران جوانی دانست که نتیجه‌ آن صداقت، خلوص، تعامل با مردم و رعایت حق‌الناس است و سپس در جهت گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه پیشنهاداتی کاربردی و مفید به دانشجویان کانون قرآن و عترت و معاونت فرهنگی اجتماعی ارائه کرد.

سیدمجتی واعظی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: خلق آثار هنری، ادبی، پژوهشی و... توسط دانشجویان رشته‌های مختلف و کسب رتبه و مقام‌های متعدد در این بخش‌ها و همچنین بخش‌های آوایی و معارفی، گواه است که فعالیت‌های قرآنی محدود به رشته و مقطع تحصیلی نیست.

وی در پایان از زحمات کارکنان حوزه‌ فرهنگی دانشگاه که دلسوزانه پیگیر امور قرآنی در جهت ترویج و تعمیق برنامه‌های قرآنی بین دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان هستند، تقدیر کرد.

علی حفیظی، مدیر محترم فرهنگی دانشگاه شیراز نیز این جشنواره را از برکات انقلاب اسلامی در زمینه‌ گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: در سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان 190 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در مرحله دانشگاهی در بخش‌های مختلف شرکت کردند و در رقابت مرحله کشوری دو نفر و در رقابت مرحله ملی یک نفر از این عزیزان موفق به کسب رتبه شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سی و پنجمین دوره این جشنواره نیز از بین 221 شرکت کننده‌ی مرحله دانشگاهی به طور بی‌سابقه‌ای 10 نفر برگزیده کشوری و دو نفر برگزیده ملی از بین بیش از 300 هزار شرکت‌کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور شدند و برگ زرینی دیگری بر افتخارات دانشگاه بزرگ شیراز افزودند.

حفیظی از نخبگان ادبی، هنری و پژوهشی دانشگاه شیراز دعوت کرد که در بخش‌های مختلف سی و ششمین دوره این جشنواره که در حال برگزاری است، شرکت کنند.

وی در پایان، تلاش‌های خالصانه اعضای کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه و همچنین کارکنان معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس دانشگاه را در جهت تعمیق و گسترش برنامه‌های قرآنی ستود.

در ادامه‌ مراسم از نخبگان قرآنی و دانشجویان افتخارآفرین قرآنی دانشگاه شیراز زینب یادگار دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم اقتصادی، رتبه دوم مرحله کشوری و مرحله ملی در رشته فیلمنامه‌نویسی و علی اکبری‌ساعی دانشجوی مقطع دکتری رشته آلی، رتبه سوم مرحله کشوری در رشته داستان‌نویسی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.

همچنین برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت، سکینه طالب‌زاده دانشجوی دکتری ادبیات عرفانی رتبه اول مرحله کشوری و رتبه دوم مرحله ملی در رشته آشنایی با سیره معصومین(ع)، سیده محبوبه کشفی دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث رتبه دوم مرحله کشوری و رتبه دوم مرحله ملی در رشته مقاله‌نویسی، الهام راضی دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی رتبه اول مرحله کشوری در رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه جشنواره، کوثر حسن‌زاده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی طراحی شهری رتبه دوم کشوری در رشته آشنایی با سیره معصومین(ع)، فاطمه علی یاری دانشجوی کارشناسی علوم ورزشی رتبه دوم کشوری در رشته دعا و مناجات خوانی، کلثوم رضایی منصورآباد دانشجوی کارشناسی روانشناسی رتبه دو کشوری در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم، آرین محزون دانشجوی کارشناسی رشته تاریخ و رتبه دوم کشوری در رشته خوشنویسی، فائزه رسولی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و رتبه سوم کشوری در رشته تولید نرم افزار و اپلیکیشن، فروغ نادری دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مواد رتبه سوم کشوری در رشته نقاشی، حانیه شیخی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت حاصل‌خیزی و زیست فناوری خاک رتبه سوم کشوری در رشته آشنایی با سیره معصومین(ع) مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، پیشکسوت جشنواره‌های فرهنگی کشور است و تنها جشنواره‌ای است که از سال‌های پس از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور برای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در سه مرحله‌ دانشگاهی، سراسری و ملی  به طور مستمر برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود که سی و ششمین دوره‌ی این جشنواره در 9 بخش و 40 رشته‌ متنوع در مرحله دانشگاهی در حال برگزاری است و در بخش‌های معارفی و رشته‌های حفظ بخش آوایی آن 22 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به مرحله‌ کشوری راه یافته‌اند. تمامی دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه شیراز به ویژه دانشجویان نوورود می‌توانند، با کسب اطلاعات بیشتر از farhangi.shirazu.ac.ir در رشته‌های باقیمانده این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha