اجازه ندهیم عشایر در محرومیت و نیاز زندگی کنند
کد خبر: 4006166
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

اجازه ندهیم عشایر در محرومیت و نیاز زندگی کنند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با یادآوری نقش عشایر در عرصه‌های مورد نیاز نظام گفت: این قشر همیشه در صحنه‌های مختلف پای کاربودند لذا باید به آ‌ن‌ها توجه کرد و اجازه ندهیم فرزندان عزیز عشایر که نور چشم کشور و آینده‌ساز آن هستند، در محرومیت و نیاز زندگی کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم ارسال پنجمین کاروان کانکس، تجهیزات آموزشی و پرورشی و هدایای دانش‌آموزی به مدارس عشایر فارس امروز، 26 مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در شیراز برگزار شد.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این مراسم گفت: جامعه عشایر همواره به عنوان جامعه  پرکار، پرتلاش، کم توقع و بسیار ارزشمند بوده و در حقیقت یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به نقش عشایر در عرصه‌های گوناگون که مورد نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور است، افزود: این قشر همیشه در صحنه‌های مختلف پای کاربودند لذا باید به آ‌ن‌ها توجه کرد و اجازه ندهیم فرزندان عزیز عشایر که نور چشم کشور و آینده‌ساز آن هستند، در محرومیت و نیاز زندگی کنند.

شکارچی تأکید کرد: باید همانطور که پدران و مادران عشایری با تقدیم جوانان خود در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عامل سربلندی کشور شدند، باعث سربلندی جوانان باشیم.

بهنام حیدری، رئیس آموزش و پرورش عشایری فارس نیز در این مراسم  گفت: در دوران کرونا آموزش در مناطق عشایری فارس با قوت و قدرت بیشتری دنبال شد و همین مسئله باعث رشد علمی دانش‌آموزان عشایری شد.

وی افزد: از جمله موفقیت‌های آموزش و پرورش عشایر در سال گذشته کسب رتبه دوم استانی نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره متوسطه و قبولی در دانشگاه‌های سطح عالی کشور بوده است.

حیدری، ارزش پنجمین کاروان ارسالی به مدارس عشایری را بیش از ۶۰ میلیارد ریال دانست و گفت: در دوسال اخیر با تعامل با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران استان موفقیت‌های کم نظیری حاصل شد و مساعدت‌های مدیران کل دادگستری و بازرسی استان بود که در چندین مرحله شاهد ارسال تجهیزات آموزشی برای دانش‌آموزان از طریق منابع دولتی و کمک‌های خیرین بوده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش عشایری فارس تصریح کرد: کانکس، کیف، لوازم‌التحریر، کامپیوتر، چاپگر، بخاری نفتی، انواع توپ‌های ورزشی، اقلام بهداشتی، ماسک و ضد عفونی، میز و صندلی اداری و تخته سیاه و چادر و ... از جمله تجهیزات آموزشی مورد نیاز در پنجمین کاروان دانش‌آموزان مدارس عشایری بوده است.

انتهای پیام
captcha