شیرینی خدمت جهادگران سلامت در روزهای تلخ کرونایی
کد خبر: 4006141
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

شیرینی خدمت جهادگران سلامت در روزهای تلخ کرونایی

در دوران پیک‌های سوم، چهارم و پنجم شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی همیاران سلامت با لبیک به فرمان رهبر انقلاب جهت کمک به کادر درمان، در کنار پزشکان و پرستاران بیمارستان نمازی شیراز ایستادند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایثارگری گروه‌های جهادی در شرایط و بحران‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست، جهادگران در حیطه‌های مختلف و برای کاهش آلام مردم در شرایط متفاوت وارد عمل می‌شوند و فعالیت‌های گسترده آن‌ها نیز باتوجه به شرایط نیز تغییر می‌کند.

یک سال و نیمی می‌شود که با شیوع ویروس کرونا، جهادگران در سنگر خدمت به بیماران کرونایی حضور داشته و نشان دادند که در هر کجا که نیاز به حضورشان باشد، حاضرند خطر را به جان خریده و پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدوی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 مهرماه در خصوص گروه جهادی نصیر گفت: این گروه که تحت نظر دفتر نهاد رهبری دانشگاه بودند، در دوران پیک‌های سوم، چهارم و پنجم شیوع ویروس کرونا با لبیک به فرمان رهبر انقلاب جهت کمک به کادر درمان، در کنار پزشکان و پرستاران بیمارستان نمازی ایستادند.

وی در خصوص تشریح چگونگی ورود این گروه جهادی در بیمارستان نمازی بیان کرد: با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم و بالارفتن تعداد مبتلایان با شیب بسیار زیاد، بیمارستان نمازی از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقاضای  کمک‌رسانی کرد که در این خصوص سوگواره معنوی شهر ادب برنامه‌ای را به اجرا در آورد.

مهدوی تصریح کرد: به همین منظور با انتشار یک فراخوان عمومی با عنوان «همیاران سلامت» ۱۵۰ نفر در ابتدا ثبت‌نام کرده‌اند که در ادامه ۷۰ نفر به صورت ثابت پای کار ماندند.

 وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ نفر از شهرستان‌های استان فارس  و ۵۰ نفر هم از خود شهر شیراز بودند، تصریح کرد: جهادگران ما سه شیفت کار کرده و ۱۲ بخش کرونایی را پوشش می‌دادند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای حوزه خدمات‌رسانی این گروه که متشکل از قشرهای مختلف از جمله روحانی، پرستار، دانشجو و... بودند، گفت: تعدادی با توجه به تحصیلاتی که داشتند در کنار کادر درمان، تعدادی جهت روحیه و انگیزه دادن به بیماران و تعدادی نیز کار‌های خدماتی را انجام می‌دادند.

مهدوی تأکید کرد: جهادگران گروه جهادی همیاران سلامت در هر زمان که نیاز باشد حاضر هستند پا در عرصه خدمت‌رسانی گذاشته و هر کاری که بتوانند را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha