هدایت سازمان‌های جاسوسی در جنایات افغانستان مشهود است
کد خبر: 4006108
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

هدایت سازمان‌های جاسوسی در جنایات افغانستان مشهود است

در بخشی از بیانیه محکومیت‌آمیز جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در پی به شهادت رساندن جمعی از شیعیان افغانستان آمده است: هدایت سازمان‌های جاسوسی غربی آمریکایی در پی اخراج ذلیلانه آمریکا از افغانستان کاملا مشهود است.

به گزارش ایکنا از فارس، در پی شهادت جمعی از شیعیان افغانستان در حادثه غم‌بار مسجد امام بارگاه فاطمیه قندهار، جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس طی بیانیه‌ای این جنایت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

حادثه غم‌بار و فاجعه‌آمیز در مسجد امام بارگاه فاطمیه قندهار که به فاصله اندکی از حادثه غیر انسانی و ترو ریستی ولایت قندوز در نماز جمعه مسجد سیدآباد رخ داد قلوب همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را داغدار کرد.

بی‌شک این اقدامات کور و مذبوحانه به هیچ وجه در اراده مسلمانان شیعه و سنی افغانستان برای حفظ وحدت خللی ایجاد نخواهد کرد چرا که گروه تروریستی داعش بارها اثبات کرده که نه فقط دشمن شیعیان بلکه دشمن اهل تسنن هم هست و بارها مسلمانان سنی به دست این گروه به شهادت رسیده‌اند.

هدایت سازمان‌های جاسوسی غربی آمریکایی در پی اخراج ذلیلانه آمریکا از افغانستان کاملا مشهود است. آمریکا جهت جبران خفت اخراج ذلیلانه از افغانستان به این اقدامات تروریستی نیازمند است اما باید بداند صبر مردم منطقه تمام شده و این اقدامات باعث سرعت اخراج آن‌ها در کل منطقه و پایان رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد که و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

در این میان گروه طالبان که مدعی اداره حکومت هستند و دائما وعده امنیت می‌دهند باید پاسخگو باشند، اگر با عوامل تروریستی در قندوز برخورد می‌شد نوبت به عملیات تروریستی قندهار نمی‌رسید.

گروه طالبان باید بدانند امنیت پایدار در افغانستان جز با مردم‌سالاری دینی و ایجاد حکومت فراگیر امکان‌پذیر نیست.

سازمان‌های جهانی باید به وظیفه خودشان در قبال مردم بی‌گناه افغانستان عمل کنند و نگذراند بیش از این بازیچه دست سلطه‌گران قرار گیرند.

در پایان جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این مصیبتهای جانکاه را به مردم غیور و مظلوم افغانستان علما و بزرگان و حوزه علمیه آن کشورو بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و قاطعانه از مسئولان آن کشور خواهان شناسایی و مجازات عاملان این اقدامات تروریستی هستیم و مجدانه از وزارت امور خارجه کشورمان پیگیری مجازات  عاملان و مسببان این اقدامات وحشیانه از طریق مجامع جهانی را مطالبه می‌کنیم».

انتهای پیام
captcha