امر به معروف را محدود به حجاب نکنیم
کد خبر: 4005756
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

امر به معروف را محدود به حجاب نکنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه نباید فضایی ایجاد شود که امر به معروف و نهی از منکر در اذهان عمومی صرفاً محدود به بحث حجاب و پوشش بماند، گفت: اگر دانشجو و قشر جوان انتقادپذیری و فضای باز مطالبه‌گری در خصوص رفتار مسئولان ببینند، از فریضه امر به معروف استقبال می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام کرم ‌عباسی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 25 مهرماه در نشست معاونان فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به جایگاه عظیم فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر گفت: نباید فضایی ایجاد شود که امر به معروف و نهی از منکر در اذهان عمومی صرفاً محدود به بحث حجاب و پوشش بماند؛ چراکه دایره این فریضتین بسیار وسیع است.

 وی با بیان اینکه نوع رفتار ما با مخاطبان در پذیرش مصادیق معروف، جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: انتقادپذیری مسئولان و بازبودن فضا برای مطالبه‌گری به‌ویژه توسط افراد نخبه و دانشجویان ضروری است.

عباسی تصریح کرد: اگر این فضای باز برای مطالبه‌گری قشر جوان و دانشجو از مسئولان وجود داشته باشد، جوان نیز متقابلاً تذکر و امر و نهی در خصوص پوشش را حتماً خواهد پذیرفت.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد: اگر دانشجو و قشر جوان انتقادپذیری و فضای باز مطالبه‌گری در خصوص رفتار مسئولان ببینند، از فریضه امر به معروف استقبال می‌کند.

 وی با اشاره به وجود دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه و سایر مخاطبان دانشگاه که اقشار تحصیل‌کرده هستند، بیان کرد: با این قشر تحصیل‌کرده باید با نحوه بیان و متد به‌روز شده ادبی صحبت کرد، اگر قشر تحصیل‌کرده بخواهد این واجب فراموش شده را به ذهن بیاورد و از ما پذیرای امر و نهی باشد، باید خودمان را به‌روز و با ادبیات روز با آنان گفت‌وگو کنیم.

 عباسی خواستار ارتباط بیشتر معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان با ستاد امر به معروف استان شد و بر اجرای دوره‌های آموزشی ملی توسط دبیر ستاد امر به معروف کشور برای استادان و دانشجویان به‌منظور ارتقای سطح فکری و فرهنگی آنان براساس تأییدات قائم مقام رئیس ستاد کشور تاکید کرد.

 وی به نقش مهم و آمادگی معاونت‌های مختلف ستاد امر به معروف استان برای همکاری در تولید محتوای جذاب برای نهادینه‌کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:  معاونت مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس آمادگی دارد مشکلاتی که بین دانشجویان و ارگان‌های شهری رخ می‌دهد را بررسی و حل کند.

 حسن سلطانی، رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه با تشریح وظایف شورای امر به معروف واحدهای دانشگاهی گفت: مردم در قبال هم مسئول هستند، دولت نیز مقابل مردم و مردم هم مقابل دولت مسئول هستند و فریضه امر به معروف قطعاً محدود به فرد خاص و نهاد خاصی نیست.

 وی همچنین مسئولیت‌پذیری، انجام دقیق وظایف و رعایت حقوق دیگران را به‌عنوان مصادیق معروف به‌طور خاص در امور اجرایی برشمرد.

 یادآور می‌شود، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، بینش مطهر و ستاد امر به معروف استان فارس به امضای حجت‌الاسلام کرم‌عباسی، حسن سلطانی و سید محمدحسین معزی رسید و بر اجرای مفاد این تفاهم‌نامه براساس مطالبات ستاد امر به معروف کشور تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha