نقش تشکل‌های دانشجویی در تغذیه معنوی دانشگاه‌ها
کد خبر: 4005259
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

نقش تشکل‌های دانشجویی در تغذیه معنوی دانشگاه‌ها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دانشجویی را از لحاظ روحی و معنوی تغذیه کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید یوسفی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس امروز، 24 مهرماه در دوره توانمندسازی علمدار ویژه مسئولان دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی استان گفت: تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دانشجویی را از لحاظ روحی و معنوی تغذیه کنند.

وی، یکی از عوامل اصلی تحول دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه اسلامی را ایجاد جوشش و تغییر از درون توسط دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی در این راستا رسالتی تاریخی و نقشی جدی دارند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه هدف تحقیق و آموزش باید تولید علم باشد، تصریح کرد: فقر علمی، فقر صنعتی را به دنبال دارد.

یوسفی با تصریح اینکه توان علمی ورود به عرصه‌های مختلف، توانمندی در انجام چرخه کامل حل مسئله و گستره مأموریتی در سطوح مختلف جغرافیایی از  ویژگی‌های منحصر به فرد بسیج دانشجویی است، اضافه کرد: با توجه به تنوع رشته‌های دانشگاهی، بسیج دانشجویی می‌تواند در عرصه‌های موردنیاز جامعه ورود کند که عرصه‌های اقتصادی، معیشتی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، تربیتی، فنی، مهندسی، بهداشت و درمان، هنر، ادبیات و... برخی از آن‌ها است.

وی بیان کرد: بهره‌مندی بسیج دانشجویی از ظرفیت بدنه متخصص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که علاقه‌مند و مستعد ورود در حیطه حل علمی مسائل جامعه است، توان علمی این تشکل را دوچندان می‌کند.

یادآور می‌شود، مأموریت‌های بسیج دانشجویی، خلاقیت در فرهنگ، مخاطب‌شناسی، مدیریت در تشکیلات، مدیریت زمان، مسئله محوری و اعتلای بسیج، شاخصه‌های کار جهادی، جریان‌شناسی سیاسی روز، کارگاه تجربه‌نگاری و مسئله‌شناسی از جمله مباحث کلاس‌ها و کارگاه‌های دوره توانمندسازی علمدار بود.

انتهای پیام
captcha