طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) از قصد به فراموشی سپرده شد
کد خبر: 4005027
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳

طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) از قصد به فراموشی سپرده شد

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز از وضعیت اطراف حرم‌ها انتقاد کرد و گفت: طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) در دولت گذشته از عمد و به بهانه میراث فرهنگی به فراموشی سپرده شد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز شامگاه پنج‌شنبه، 22 مهرماه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه حرم‌های شیراز باید محور همه امورات استان باشد، از وضعیت اطراف حرم‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه منطقه بین حرم‌های شیراز مشکلات زیادی دارد و واقعاً در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) نیست.

وی بیان کرد: طرح توسعه 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) در دولت گذشته از عمد و به بهانه میراث فرهنگی به فراموشی سپرده شد در صورتی که برخی از خانه‌هایی که می‌گویند در این بافت تاریخی است، خرابه‌ای بیش نیست و به این بهانه‌های جلوی اجرای طرح مذکور را گرفتند.

طاهری در ادامه با بیان اینکه محرومیت در ابعاد مختلف در استان فارس وجود دارد، افزود: زمانی 3 استان دیگر جزو استان فارس بود و بخش‌هایی از آن را جدا کردند و این استان خلیج همیشه فارس که به نام فارس است، متصل بود. امروز هم برخی از مسائل مربوط به جزایر خلیج فارس در این استان اداره می‌شود اما خودش از این منبع عظیم محروم است.

طاهری، یکی از مشکلات استان فارس را مسئله آب برشمرد و گفت: آب از خلیج فارس به شمال غربی کشور انتقال پیدا می‌کند اما در فارس محرومیت زیاد آبی داریم. حق فارس این است که به دریا متصل شود تا آب آن وارد استان شود، گرچه قبلاً به دریا وصل بود، آن را جدا کردند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در ادامه با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در فارس گفت: متأسفانه دستانی در استان فارس وجود دارد که اجازه سرمایه‌گذاری در آن را نمی‌دهند لذا پیشنهاد می‌شود تا بازرسانی از سوی رئیس‌جمهور انتخاب تا مشخص شود چه دستانی در کار است که فارس از نعمت سرمایه‌گذاری محروم است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس همچنین گفت: در دوران مدیریت جدید تغییر و تحول ایجاد می‌شود اما از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم مدیران کوتوله سیاسی در استان فارس قدرت به دست نگیرند بلکه افراد توانمند و پرجرئت برای این کار وارد عرصه شوند تا در استان تحرک ایجاد شود و مردم پیروی از ولایت را در عمل مسئولان احساس کنند.

انتهای پیام
captcha