پاییز بی‌خطر با رعایت بهداشت / ابتلای 460 هزار نفر به کرونا در فارس
کد خبر: 4004755
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

پاییز بی‌خطر با رعایت بهداشت / ابتلای 460 هزار نفر به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و خطر ابتلا به بیماری‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره گفت: لازم است با رعایت دقیق نکات پیشگیری‌کننده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاوه بر کرونا از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا نیز پیشگیری کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 مهرماه در استودیو سلامت فارس گفت: با ورود به فصل پاییز و پیش‌بینی کاهش دما در روزهای آینده، با خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی و سایر ویروس‌هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند، مواجه هستیم، بنابراین لازم است با رعایت دقیق نکات پیشگیری‌کننده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاوه بر کرونا از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا نیز پیشگیری کنیم.

وی همچنین خواستار اقدام هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن خود و عزیزانمان در برابر کرونا و کمک به افزایش ایمنی جامعه در برابر این بیماری شد.

حسینی، مجموع بیماران شناسایی شده از ابتدا تا کنون را ۴۵۹ هزار و ۵۸۵ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۲۵ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد، یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۴ هزار و ۹۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۰ هزار و ۴۹۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه ۲۵۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ادامه داد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از جان‌باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نیز به عدد شش هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

وی در ادامه این گزارش مجموع بهبودیافتگان این بیماری در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون، ۴۴۴ هزار و ۷۲۸ نفر اعلام کرد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۰۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با تزریق ۹۳ هزار و ۱۵۶ دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع میزان تزریق واکسن کرونا در فارس، به چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۵۱ دُز رسید.

انتهای پیام
captcha