آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4004747
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس برگزار می‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس از برگزاری آزمون ملی وکالت این مرکز در روز جمعه، ۲۳ مهرماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس امروز، 21 مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری آزمون وکالت این مرکز به صورت غیرمتمرکز در استان‌ها خبر داد و گفت: این آزمون در روز جمعه، 23 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیش از این، آزمون به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد که به دلیل رعایت حال داوطلبان، امسال نیز در مراکز استان‌ها و حتی شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون در کل کشور ۸۲ هزار نفر است، افزود: در استان فارس ۶ هزار و ۳۱۱ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

وی با تصریح اینکه آزمون در ۴ شهرستان شیراز، کازرون، مرودشت و ممسنی برگزار می‌شود، افزود: آزمون حوزه مرودشت در آموزش و پرورش، کازرون و ممسنی در دانشگاه آزاد اسلامی و در شیراز نیز در چند حوزه شامل دانشگاه صنعتی، مهندسی یک و دو، علوم یک و سه ، موسسه آموزش عالی پاسارگاد و دانشکده پردیس علوم، حقوق، علوم تربیتی الهیات، علوم اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه فارس همچنین گفت: یک حوزه ویژه هم مربوط به معلولین در نظر گرفته شده است که حدود ۳۳نفر معلول نیز در آزمون شرکت می‌کنند.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه یک آزمون فراگیر و ملی در کل کشور است که به نام آزمون ملی وکالت نامگذاری شده است، افزود: داوطلبان در روز آزمون با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و در کمال آرامش در آزمون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: آزمون به صورت دو مرحله‌ای کتبی و مصاحبه حضوری برگزار می‌شود و افرادی که نمره لازم را در کتبی به‌دست آورند در مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند و پس از طی فرایندی تحت نظارت وکیل سرپرست به امر وکالت می‌پردازند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس در پایان یادآور شد: نتیجه آزمون مذکور در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha