مراسم ۱۳ آبان در تمام نقاط فارس برپا می‌شود
کد خبر: 4004725
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

مراسم ۱۳ آبان در تمام نقاط فارس برپا می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برپایی مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام نقاط این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، امروز، 21 مهرماه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته وحدت و یوم‌الله 13 آبان، برخی وقایع 13 آبان را در تاریخ کشورمان یادآور شد و گفت: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به علت موضع‌گیری علیه لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343، هجوم ناجوانمردانه نیروهای رژیم سفاک پهلوی به دانش‌آموزان و شهادت جمعی از آنان در سال 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در سال 1358، علت نامگذاری 13 آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در روز 13 آبان هستند.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با عبارت انقلاب دوم یاد کرد، افزود: امسال قطعاً مراسم یوم‌الله 13 آبان در سراسر کشور و استان فارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه به منظور بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان ستادی با حضور کمیته‌های مختلف تشکیل شده است، گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته مراسم، کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری، کمیته دانش آموزی، کمیته دانشجویی و کمیته فرهنگی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خواستار همکاری تمام نهادها و ارگان‌ها برای اجرای برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان و هفته وحدت شد و افزود: باید تلاش کنیم تا فضای مناسب فرهنگی و سیاسی برای ایام هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را ایجاد کنیم.

وی همچنین به مسائل افغانستان اشاره کرد و گفت: خروج ذلت‌بار آمریکا از افغانستان و مسائل نظیر آن می‌تواند یکی از محورهای فضاسازی‌های شهری و برنامه‌های اجرا شده باشد.

رضایی در ادامه به در پیش رو بودن هفته وحدت هم اشاره کرد و افزود: نکات مشترکی که بین مسلمانان و مربوط به جهان اسلام است و خیانت و جنایتی که برخی از سردمداران کشورهای اسلامی در حق امت اسلامی می‌کنند قابلیت بسیار بالایی برای تبیین در بین قشر جوان دارد.

علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت گرامیداشت هفته وحدت و یوم‌الله 13 آبان، همکاری و به کار گیری ظرفیت همه نهادها را لازم دانست و گفت: تمهیدات لازم جهت انجام تبلیغات گسترده شهری به مناسبت هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سطح مناطق 11 گانه شهر شیراز انجام شده است.

وی برپایی نمایشگاه پوستر مفهومی با موضوع جنایات آمریکا، یادآوری وقایع 13 آبان و تبیین فلسفه استکبارستیزی در روز مبارزه با استکبار جهانی را از دیگر برنامه‌های اجرایی شهرداری در این ایام بر شمرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و بصیرتی، تولید نماهنگ و موشن گرافی از جمله برنامه‌هایی است که در مناسبت‌های پیش رو با محوریت سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha