میانجی‌گری آلمان در پرونده تبادل اسرای حماس و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4004291
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

میانجی‌گری آلمان در پرونده تبادل اسرای حماس و رژیم صهیونیستی

آلمان برای امضای قرارداد مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی و پیشبرد مذاکرات غیرمستقیم در این زمینه واسطه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز‌اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه الاخبار لبنان امروز دوشنبه فاش کرد که ورود آلمان به خط میانجی‌گری در پرونده مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در کنار مصر، موجب به حرکت افتادن این پرونده راکد شده است، به ویژه اینکه تل آویو اعتماد زیادی به تلاش‌های برلین در این زمینه دارد.

تحرکات آلمان در مورد این پرونده همزمان با سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به فلسطین اشغالی و دیدار او با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ و ایال هولتا مشاور امنیت داخلی این رژیم که مسئول پیشبرد مذاکرات غیرمستقیم مبادله اسرا با مقاومت در قاهره است، آغاز شده است.

این در حالی است که یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش از وساطت تمامی طرف‌ها در مورد پرونده مبادله اسرا از جمله آلمانی‌ها که در جریان قرارداد "وفاداری با آزادگان" در سال 2011 نیز مداخله کردند، استقبال می‌کند و کانال‌های ارتباطی با برلین در این زمینه باز است.

روزنامه مذکور در مورد رویکرد و نگرشی که حماس در دیدار با مسئولان مصری مطرح کرده است، نیز گفت که این جنبش بر انجام مبادله اسرا در چندین مرحله یا یک مرحله به طور یکجا تاکید دارد.

الایام بیان کرد که آلمانی‌ها خود برای وساطت در پرونده مبادله اسرا وارد عمل نشده‌اند، بلکه برای این منظور منتظر درخواست طرف اسرائیلی بودند.

انتهای پیام
captcha