پلیس هوشمند اهل نرمش و اقتدار است / دستگیری ۳۶۷ مجرم اینترنتی در همدان
کد خبر: 4003420
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

پلیس هوشمند اهل نرمش و اقتدار است / دستگیری ۳۶۷ مجرم اینترنتی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امنیت مطلوب و پایدار، بدون پلیس هوشمند امکان‌پذیر نیست، گفت: هوشمندی پلیس سبب شده که کمترین نارضایتی‌ها در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد، پلیس هوشمند می‌داند که کجا با نرمش برخورد کند و در چه مواقعی مقتدر بایستد.

پلیس هوشمند اهل نرمش و اقتدار است / دستگیری ۳۶۷ مجرم اینترنتی در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان، امروز، 17 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با کمک خبرنگاران می‌توانیم امنیتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم، اظهار کرد: خبرنگاران در ایجاد و احساس امنیت نقش بی‌بدیلی دارند و می‌توانند پلیس را در رسیدن به این اهداف کمک کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در انعکاس اخبار، آگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش اطلاعات عمومی در موضوع بسترهای جرم، علل وقوع جرم و پیشگیری از جرائم می‌توانند به پلیس کمک کنند، جامعه با آموزش‌هایی که از رسانه‌ها می‌گیرد بخشی از جرائم کنترل می‌شود.

امیری با بیان اینکه شعار امسال «پلیس هوشمند، امنیت پایدار است»، افزود: چند سالی است نیروی انتظامی شعارهایی را که مورد نیاز اجتماع و امنیتی است به کار می‎برد و هدف ما در سال‌ جاری بالا بردن اعتماد عمومی در بسترهای اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه پلیسی که خود را خادم مردم می‌داند در پی کسب رضایت مردمی است، اظهار کرد: از طرفی مردم را حامی خود می‌دانیم چراکه آنها در انجام مأموریت‌ها یاری‌دهنده نیروی انتظامی هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: در این عرصه نقش رسانه‌ها در یاری رساندن پلیس قابل چشم‌پوشی نیست، این تعامل باید افرایش یابد و ضروری است تا بایدها و نبایدهای قانونی به همت رسانه‌ها به مردم آموزش داده شود تا مردمی قانونمند داشته باشیم نه قانون‌گریز.

وی با اشاره به هوشمندی پلیس، گفت: پلیس امروز با پلیس 20 سال قبل قابل‌ مقایسه نیست. هوشمندی پلیس سبب شده است که کمترین نارضایتی‌ها در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد. پلیس هوشمند می‌داند که کجا با نرمش برخورد کند و در چه مواقعی مقتدر بایستد.

امیری مطرح کرد: پیچیدگی جرائم، نیروی انتظامی را وادار می‌کند که پلیس علمی و تکنولوژی‌محور با ابزار هوشمند داشته باشد. لذا، از رسانه‌ها انتظار داریم مطالبات مردم را به گوش ما برسانند و ما را وادار به کار کردن کنند.

وی بیان کرد: پلیسی که شایسته خدمت‌رسانی به مردم است باید مکانیزه‌تر باشد و در این بین یکی از اولویت‌ها رضایت شهروندان است که پلیس هوشمند با این هدف طراحی شده است. بسیاری از اقدامات نیروی انتظامی بر پایه پژوهش‌هایی است که در بستر اجتماع و در معاونت اجتماعی انجام می‌شود و در اصل مقدمه‌ای برای هوشمندی پلیس است.

امیری با بیان اینکه استفاده از تجهیزات مدرن در کنار ایمان، تخصص، تقوا و تعهد در این مجموعه معنا پیدا می‌کند با تأکید بر اینکه امنیت مطلوب و پایدار، بدون پلیس هوشمند امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: یک پلیس در مواقع لزوم باید رئوف و در مواقعی سخت‌گیر باشد؛ به این معنا که هیچ‌گونه مماشاتی با افراد خاطی نظم و قانون نداشته باشد.

امنیت مطلوب و پایدار، بدون پلیس هوشمند امکان‌پذیر نیست

وی تأکید کرد: در مجموعه نیروی انتظامی استان دستی که برای شقاوت و شرارت بلند شود و به دنبال آسیب رساندن به انسان‌های مظلوم باشد امنیت نخواهد داشت و آن دست باید شکسته شود تا مردم احساس کنند پلیس یاور مظلومان است.

امیری با اشاره به برگزاری بیش از 80 برنامه در هفته جاری در همدان، گفت: این برنامه‌ها شامل صبحگاه مشترک، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا به‌ویژه شهدای ناجا، دیدار با مردم در سامانه 197، برگزاری یادواره شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پرسنل برتر، نشست با اصناف و اساتید دانشگاه و شرکت در نماز جمعه است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تبیین مأموریت‌های پلیس است، بیان کرد: اولین هدف در این راستا ارتقای سرمایه اجتماعی است، سپس نمایش اقتدار ناجا و هوشمندی پلیس و در نهایت ارتقای فرهنگ ایثار، شهادت و امیدآفرینی در جامعه است، چراکه امروز در ناجا کم نیستند افرادی که عاشق شهادت هستند.

وی تأکید کرد: تقویت روحیه جهاد و فرهنگ شهادت در نیروی انتظامی کمک می‌کند تا در قالب نیروی انتظامی بتوانیم از ظرفیت‌ها برای خدمت صادقانه و بی‌منت برای مردم فهیم استفاده کنیم.

امیری با اشاره به برقراری 768 هزار و 269 فقره تماس با فوریت‌های پلیس 110، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش و از این تعداد 201 هزار و 920 فقره منجر به عملیات شده که 20 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش و 566 هزار و 439 فقره درخواست مشاوره صورت گرفته است، از این‌رو رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانند مانع از تماس‌های غیر پلیسی شوند.

وی با بیان اینکه امسال طرح‌های عملیاتی، موضوعی و نقطه‌ای با به‌کارگیری 37 هزار و 518 نفر نیروی انسانی اجرا شده است، افزود: کشف سرقت‌ها 82 درصد افزایش داشته‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز چهار درصد بیشتر شده است. همچنین کشفیات کالای احتکار شده در استان همدان نسبت به مدت مشابه 29 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی استان در هفت ماه نخست امسال، موفق به انهدام پنج باند سازمان‌یافته قاچاق کالا شده است، افزود: شناسایی یک هزار و ۳۱۰ خانه باغ با هدف کاهش سرقت، ساماندهی ۵۲۴ بنگاه معاملات ملکی و تشکیل ۹۵۰ پرونده تخلف مالی از جمله اقدامات پلیس در سال جاری بوده است.

امیری از اجرای ۱۸۳ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: ساماندهی پنج هزار و ۲۰ نگهبان محله(شب‌گرد)، دستگیری ۹۰۰ قاچاقچی و کشف ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و کشف سه هزار و ۷۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به افزایش 57 درصدی جرائم سایبری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی استان همدان شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین دو هزار و ۳۹۸ سایت مجرمانه توسط پلیس فتا شناسایی شده است که ۵۵.۴ درصد پرونده‌های کشف‌ شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و مابقی مربوط به برداشت غیرمجاز، هتک حیثیت و دیگر جرائم سایبری است.

انتهای پیام
captcha