پویش ملی «نسل حسینی» به پایان خط رسید + معرفی برگزیدگان
کد خبر: 4003397
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

پویش ملی «نسل حسینی» به پایان خط رسید + معرفی برگزیدگان

طی مراسمی برگزیدگان پویش ملی مردمی «نسل حسینی» و همچنین مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» در شیراز معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از فارس، با پایان یافتن ماه صفر، مراسم اختتامیه پویش ملی مردمی «نسل حسینی» و مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» که طی ماه‌های محرم و صفر به همت معاونت فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و با مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شده بود، امروز، 17 مهرماه در تالار غزل شیراز برگزار شد.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، پویش ملی مردمی «نسل حسینی» در بخش عکس و کلیپ به همت معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس و با همکاری بسیج هنرمندان استان، معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس آغاز شد.

وی با بیان اینکه همچنین طی ایام ماه محرم و صفر نیز مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» مرحوم آیت‌الله حائری‌ شیرازی برگزار شد، افزود: طی این مدت در هر دو رویداد فرهنگی، 19 هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 13 هزار نفر از خارج از استان فارس بوده‌اند.


بیشتر بخوانید:


مشفقیان یادآور شد: موضوعات عکس و کلیپ‌های پویش «نسل حسینی» شامل هیئت‌ها و مجالس خانگی عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، نصب پرچم و یا نمادهای عزاداری بر سر در منازل، مغازه‌ها و یا خودروی خود و کودکان و نوجوانان در عزای حسینی بود.

وی با یادآوری اینکه جوایز برگزیدگان این پویش و مسابقه به صورت نقدی خواهد بود، گفت: در این دو رویداد فرهنگی 58 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که 3 نفر از مسابقه ملی کتابخوانی، 5 نفر برگزیده پویش «نسل حسینی» و 50 نفر هم به عنوان برگزیده عمومی تجلیل خواهند شد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس برگزیدگان پویش ملی «نسل حسینی» را اعلام کرد و گفت: مقیم شفیعی از تهران، اول؛ النا داغری از سوسنگرد، دوم؛ یاسمن کردکتولی از شهرستان علی‌آباد کتول، سوم؛ محمدمهدی محمدی از اردبیل، چهارم و حامد عبودزاده به عنوان نفر پنجم این پویش ملی معرفی شدند.

مشفقیان با اشاره به برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام‌نما» گفت: الهام‌سادات قرشی از اصفهان برنده جایزه 3 میلیون تومانی، منیره زعفرانی از شاهین‌دژ آذربایجان غربی برنده جایزه 2 میلیون تومانی و آسیه ایمانی‌پور از میان‌شهر فسا استان فارس برنده جایزه یک میلیون تومانی این مسابقه هستند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: این دو رویداد فرهنگی از نهاد رهبری در استان شروع شد و با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی استان ادامه یافت.

وی انتقال ارزش‌های ناب اسلام محمدی را با زبان هنر از جمله وظایف دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان برشمرد و افزود: این کار را می‌توان به‌صورت برگزاری مسابقات فرهنگی ـ هنری، تعزیه، شب‌های شعر، چاپ کتاب و غیره انجام داد که باید در این زمینه تلاش کنیم.

سهرابی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌‎های هنری ـ دینی را توسعه فرهنگ دینی در جامعه گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha