مردم را در جریان مشکلات و محدودیت‌ها قرار دهیم
کد خبر: 4002655
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

مردم را در جریان مشکلات و محدودیت‌ها قرار دهیم

برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: باید تنگناها، مشکلات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را کاملاً برای مردم بیان کنیم تا مردم در جریان محدودیت‌ها و مشکلات قرار گیرند.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: باید تنگناها، مشکلات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را کاملاً برای مردم بیان کنیم تا مردم در جریان محدودیت‌ها و مشکلات قرار گیرند.

وی افزود: اکنون تصور مردم این است که مشکلات و معضلات به مسائل نظارتی باز می‌گردد و اگر گرانی و تورمی وجود دارد به دلیل آن است که بر روی اصناف نظارت نمی‌شود، در صورتی که اصناف طبقه آخر توزیع کالا هستند. وقتی هزینه کالای تولیدی در واحدهای تولیدی اضافه می‌شود، مسلماً نتیجه‌اش گران شدن محصول هم هست.

قادری با بیان اینکه متأسفانه بیش از 50 درصد کسری بودجه داریم و طبیعی است که باید این مشکل را برای مردم توضیح دهیم، گفت: اگر مسائل برای مردم توضیح داده نشود، همه به نوعی انتظار و توقع دارند که حقوق‌ها اضافه شده و شرایطشان روز به روز بهتر شود ولی برای این کار باید برنامه‌ریزی بلند مدت و دقیقی داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فشارهای زیادی هم‌اکنون متوجه دولت است و ممکن است تصمیماتی بگیرد و در عین حالی که با کسری بودجه مواجه هستیم، بخواهد کسری بودجه را از محل چاپ و انتشار پول، استقراض از بانک مرکزی یا مردم تأمین کند اما سئوال اینجاست که این استقراض از کجا می‌خواهد برگردد.

وی با بیان اینکه اگر بنا باشد با ایجاد تورم بخواهیم هزینه‌های جاری دولت را تأمین کنیم، این مشکل حل نمی‌شود، گفت: باید این مسائل را کاملاً برای مردم توضیح داده و تشریح کنیم تا کمی فشارها بر روی دولت کاسته شود.

قادری  بیان کرد: در شرایط فعلی باید برای مردم مسائل را توضیح دهیم، آن بخش‌هایی از معضلات و مشکلاتی که می‌توان حل کرد را حل کنیم و آنهایی که قابل حل نیست و نیاز به ارتباطات بین‌المللی دارد باید در سطح بین‌المللی برایش وقت بگذاریم و پیگیر آن باشیم.

انتهای پیام
captcha