غفلت مسئولان از پاسخگویی در پیشگاه الهی، مردم را دلسرد می‌کند
کد خبر: 4002471
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
آیت‌الله دژکام:

غفلت مسئولان از پاسخگویی در پیشگاه الهی، مردم را دلسرد می‌کند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، مسئولیت را یک امتحان توصیف کرد و گفت: متأسفانه آنچه که مردم را در این برهه خاص بعضاً دلسرد کرده این است که احساس می‌کنند برخی از مدیران حس اینکه در معرض امتحان الهی قرار گرفته‌اند و فردا باید پاسخ دهند، را فراموش کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امشب، 12 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، جمله‌ای از مولای متقیان علی(ع) را یادآور شد و گفت: امام علی(ع) فرمودند آگاه باشید که این دنیا مضمار است یعنی محل آماده شدن و تمرین کردن است.

وی افزود: اردوی آمادگی برای یک مسابقه بزرگ که در روز قیامت انجام می‌شود، این دنیاست و جایزه آن هم برای برندگان بهشت و برای عقب‌ماندگان آتش دوزخ خواهد بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در این کلام مولا تفاوتی میان کسی که مدیریت دارد یا ندارد، نیست و همه در اینجا در مسابقه شرکت می‌کنند، گفت: از نگاه اجتماعی و حکومتی، مسئولیتی که به یک فرد داده می‌شود، یک اردوی آمادگی است که عرصه استانداری هم عرصه آمادگی و تمرین کردن برای مسابقه فرداست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: هر لحظه از زندگی مدیران ما فردا در روز قیامت خود را نشان خواهند داد اما چیزی که حتی در ادبیات سیاسی کشور ما که کشور دینی و اسلامی است، متأسفانه به فراموشی سپرده می‌شود، این ایستادن و پاسخ دادن مسئولان است.

وی یادآور شد: در روایات داریم که در روز قیامت حساب حضرت سلیمان(ع) آخر همه انبیا تمام می‌شود زیرا حکومت به عهده داشته است لذا اینطور نیست که کسی امروز مسئولیت داشته و فردا پاسخ ندهد. همه ما مسئول هستیم و این مسئول باید فردا در آن مسابقه نشان دهد که لحظه‌ای از لحظات مسئولیتش را ضایع نکرده است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: متأسفانه آنچه که مردم را در این برهه خاص بعضاً دلسرد کرده این است که احساس می‌کنند برخی از مدیران حس اینکه در معرض امتحان الهی قرار گرفته‌اند و فردا باید پاسخ دهند، را فراموش کرده‌اند. اینکه گاهی دستگاه قضایی و نظارتی ما مجبور می‌شود، دستگیری مدیر متخلفی را اعلام کند، علتش همین است که او فراموش کرده است که در مضمار است وگرنه نیاز به این چیزها پیدا نمی‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود از زحمات یک هزار روزه رحیمی در مسئولیت استانداری فارس قدردانی کرد و گفت: احساسم در این مدت آن بود که رحیمی دغدغه خدمت به مردم دارد و آنچه در این راه موفق بوده همان ذخیره آخرتی است که برای خودشان اندوخته‌اند و اگر هر کدام از ما در عرصه مسئولیت کوتاهی داریم، از خداوند می‌خواهیم نگاه لطفش را شامل حالمان کند و بر ما ببخشد.

وی همچنین با ذکر این نکته که ایمانیه، استاندار جدید فارس پیش از این‌ها منشأ خدمت بوده و نگاهش به آخرت هم همیشه زبانزد دیگران بوده است، گفت: امیدواریم که توفیقات الهی شامل حال استاندار جدید شود تا بتواند نه تنها بارهای برزمین مانده را با همراهی نمایندگان مجلس، روحانیت، گروه‌های سیاسی و مردم از زمین بردارد بلکه استان فارس را به عنوان استان پیشران توسعه کشور در سطح کشور مطرح کند که ان‌شاءالله طلیعه ظهور تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha