دومین مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن بانوان آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4001885
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
در قرآن‌آباد ایران؛

دومین مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن بانوان آغاز به‌کار کرد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی مجدد دومین مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم بانوان در قرآن‌آباد ایران (محمدآباد استهبان) خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از راه‌اندازی مجدد دومین مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم بانوان در قرآن‌آباد ایران (محمدآباد استهبان) خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده بانوان از مراکز شبانه‌روزی این مرکز راه‌اندازی شد.

وی با یادآوری اینکه نام اولین مرکز شبانه‌روزی بانوان حضرت زهرا(س) و نام دومین آن فاطمیه است، افزود: این مرکز با توجه به وضعیت شیوع کرونا فعلاً با ۱۶ قرآن‌آموز به صورت تخصصی فعال شده است و امیدواریم در سال‌های آینده با عادی شدن شرایط بتوانیم با ظرفیت کامل در خدمت حافظان قرآن کریم باشیم.

شاهسونی با بیان اینکه شیوه ورود و ثبت‌نام در این مرکز مانند سایر مراکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن است، گفت: این مرکز ویژه بانوان در سنین 14 تا 22 سال برپا شده است که برای ورود به آن باید دارای شرایطی نظیر تسلط بر روخوانی و روانخوانی قرآن، سلامت جسمی و روحی و مجرد بودن داشت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: داوطلبان پس از انجام آزمون و مصاحبه وارد دوره آزمایشی ۴۰ روزه شدند و پس از اتمام این دوره، وارد دوره اصلی شدند که روزانه دو صفحه حفظ و ماهیانه حدود دو جزء و نیم را حفظ می‌کنند، در حین حفظ نیز به ‌مرور محفوظات قبلی می‌پردازند.

وی با تصریح اینکه مرکز فاطمیه پیش از این‌ها در سال 88 در روستای مبارک‌آباد استهبان فعالیت می‌کرد که بعد از 7 سال به دلیل مشکلاتی در تأمین خوابگاه و غیره تعطیل شد، گفت: از سال ۱۳۹۴ و با راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حضرت زینب کبری(س) در استهبان ویژه بانوان، بخش بسیاری از مطالبات بانوان علاقه‌مند به حفظ یکساله قرآن پوشش داده شد اما همواره بسیاری از بانوان از محدودیت ظرفیت پذیرش این مرکز گلایه داشتند؛‌ لذا با توجه به فراهم شدن برخی زمینه‌ها تصمیم گرفتیم که مرکز فاطمیه را در روستای قرآنی محمدآباد راه‌اندازی کنیم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در پایان با بیان اینکه هزینه‌های مراکز شبانه‌روزی بسیار زیاد است و به همین دلیل در این مدارس با مشکلات مالی مواجه هستیم، از خیران و علاقه‌مندان به قرآن کریم درخواست کرد تا با مشارکت در تربیت حافظان قرآن کریم در مهجوریت‌زدایی قرآن سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha